REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek.
Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Budowa 20 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Ostródą, a Olsztynkiem będzie kosztowała 687,7 mln. zł. Kiedy będzie oddana do użytku?

Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

687,7 mln zł kosztować będzie budowa 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr 7 między Ostródą a Olsztynkiem. Odcinek trasy ma być gotowy do czerwca 2017 roku. W środę w Olsztynie przedstawiciele wykonawców i inwestora - GDDKiA podpisali umowy.

REKLAMA

Jak poinformował PAP rzecznik oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Karol Głębocki, budowa trasy została podzielona na dwa zadania.

Wykonawcą pierwszego między Ostródą (Południe) a Rychnowem o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe. Ten odcinek liczy 8,8 km. Drugi o długości 11,2 km między Rychnowem a Olsztynkiem Zachód będzie budować Strabag za 388,5 mln zł.

Zobacz też: Przetarg na budowę S7 Warszawa-Grójec

"Obaj wykonawcy chcą zbudować odcinki dróg w 20 miesięcy, oferują też okres 10 letniej gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca" - wyjaśnił rzecznik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak poinformował po podpisaniu umowy dyrektor oddziału GDDKiA w Olsztynie Mirosław Nicewicz, budowana droga będzie miała po dwie jezdnie w każdą stronę a rozdzielać je będzie szeroki pas, który w przyszłości, gdy zwiększy się ruch samochodów, może być przeznaczony na budowę trzeciej jezdni.

"Cieszymy się, że oferty złożone przez spółki należące do koncernu Strabag zostały uznane za najkorzystniejsze. (...) Po zakończeniu realizacji tych dwóch odcinków, siódemka od Elbląga do granicy Olsztynka łącznie wyniesie ok. 100 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż z Elbląga do Warszawy skróci się nawet o 20 minut" - powiedział członek zarządu Strabag Wojciech Trojanowski.

Inwestycja oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej wiąże się z budową 17 wiaduktów oraz 20 przejść ekologicznych, w tym jednego dla małych zwierząt i jednego przepustu jako miejsca zimowania nietoperzy.

Zobacz też: Kto zbuduje obwodnicę Ostródy?

Organizacja ruchu między Ostródą, a Olsztynkiem

Jak podkreślił Nicewicz, budowa drogi między Ostródą a Olsztynkiem nie spowoduje zasadniczo utrudnień dla kierowców. "Cześć nowej drogi będzie przebiegać nowym śladem, ruch samochodów w trakcie budowy będzie poprowadzony jedną jezdnią, nie przewidujemy ruchu wahadłowego" - podkreślił dyrektor Nicewicz.

REKLAMA

Podkreślił, że w najbliższym czasie podpisana zostanie umowa na budowę obwodnicy Ostródy łączącej drogę ekspresową nr 7 z drogami krajowymi nr 16 i 15. Gdy podpisany i zrealizowany zostanie ten kontrakt o wartości 1,3 mld zł w połowie 2017 r., droga krajowa nr 7 na całym przebiegu przez Warmię i Mazury będzie drogą ekspresową dwujezdniową.

Droga ekspresowa S7 jest strategicznym elementem układu drogowego Polski i dróg międzynarodowych. Łączy Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawę, Kielce, Kraków i Rabkę z granicą państwa w Chyżnem i dalej prowadzi przez Słowację do Budapesztu. Realizacja inwestycji poprawi nie tylko bezpieczeństwo na drogach, ale także komunikację pomiędzy największymi miastami w całym kraju. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA