REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek.
Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Budowa 20 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Ostródą, a Olsztynkiem będzie kosztowała 687,7 mln. zł. Kiedy będzie oddana do użytku?

Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

687,7 mln zł kosztować będzie budowa 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr 7 między Ostródą a Olsztynkiem. Odcinek trasy ma być gotowy do czerwca 2017 roku. W środę w Olsztynie przedstawiciele wykonawców i inwestora - GDDKiA podpisali umowy.

REKLAMA

Jak poinformował PAP rzecznik oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Karol Głębocki, budowa trasy została podzielona na dwa zadania.

Wykonawcą pierwszego między Ostródą (Południe) a Rychnowem o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe. Ten odcinek liczy 8,8 km. Drugi o długości 11,2 km między Rychnowem a Olsztynkiem Zachód będzie budować Strabag za 388,5 mln zł.

Zobacz też: Przetarg na budowę S7 Warszawa-Grójec

"Obaj wykonawcy chcą zbudować odcinki dróg w 20 miesięcy, oferują też okres 10 letniej gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca" - wyjaśnił rzecznik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak poinformował po podpisaniu umowy dyrektor oddziału GDDKiA w Olsztynie Mirosław Nicewicz, budowana droga będzie miała po dwie jezdnie w każdą stronę a rozdzielać je będzie szeroki pas, który w przyszłości, gdy zwiększy się ruch samochodów, może być przeznaczony na budowę trzeciej jezdni.

"Cieszymy się, że oferty złożone przez spółki należące do koncernu Strabag zostały uznane za najkorzystniejsze. (...) Po zakończeniu realizacji tych dwóch odcinków, siódemka od Elbląga do granicy Olsztynka łącznie wyniesie ok. 100 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż z Elbląga do Warszawy skróci się nawet o 20 minut" - powiedział członek zarządu Strabag Wojciech Trojanowski.

Inwestycja oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej wiąże się z budową 17 wiaduktów oraz 20 przejść ekologicznych, w tym jednego dla małych zwierząt i jednego przepustu jako miejsca zimowania nietoperzy.

Zobacz też: Kto zbuduje obwodnicę Ostródy?

Organizacja ruchu między Ostródą, a Olsztynkiem

Jak podkreślił Nicewicz, budowa drogi między Ostródą a Olsztynkiem nie spowoduje zasadniczo utrudnień dla kierowców. "Cześć nowej drogi będzie przebiegać nowym śladem, ruch samochodów w trakcie budowy będzie poprowadzony jedną jezdnią, nie przewidujemy ruchu wahadłowego" - podkreślił dyrektor Nicewicz.

REKLAMA

Podkreślił, że w najbliższym czasie podpisana zostanie umowa na budowę obwodnicy Ostródy łączącej drogę ekspresową nr 7 z drogami krajowymi nr 16 i 15. Gdy podpisany i zrealizowany zostanie ten kontrakt o wartości 1,3 mld zł w połowie 2017 r., droga krajowa nr 7 na całym przebiegu przez Warmię i Mazury będzie drogą ekspresową dwujezdniową.

Droga ekspresowa S7 jest strategicznym elementem układu drogowego Polski i dróg międzynarodowych. Łączy Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawę, Kielce, Kraków i Rabkę z granicą państwa w Chyżnem i dalej prowadzi przez Słowację do Budapesztu. Realizacja inwestycji poprawi nie tylko bezpieczeństwo na drogach, ale także komunikację pomiędzy największymi miastami w całym kraju. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA