REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obwodnica Włoszczowy powstanie do 2020 r.?

Obwodnica Włoszczowy powstanie do 2020 r.?
Obwodnica Włoszczowy powstanie do 2020 r.?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jest szansa na zbudowanie obwodnicy Włoszczowy (woj. Świętokrzyskie) do 2020 r. Na ile jest to realny scenariusz?

Obwodnica Włoszczowy odciąży rynek z ruchu tranzytowego

Około 37 mln złotych ma według wstępnych obliczeń kosztować 13-kilometrowa obwodnica Włoszczowy (Świętokrzyskie). Jak powiedział PAP dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, inwestycja jest na liście priorytetów nowego RPO na lata 2014-2020.

REKLAMA

Na razie realizacja inwestycji jest na wstępnym etapie. We wtorek burmistrz Gminy Włoszczowa, starosta włoszczowski oraz przedstawiciele poznańskiej firmy Archidrog, która ma przygotować dokumentację techniczną, podpisali umowę na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej trasy.

Zobacz też: Betonowe drogi będą tańsze w eksploatacji?

REKLAMA

Chodzi o poprowadzenie obwodnicy w taki sposób, by odciążyć ulice miasta, w tym Rynek z ruchu tranzytowego. W grę wchodzi zbudowanie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 786 Kielce-Częstochowa przebiegającego wschodnimi i południowymi obrzeżami miasta. Władze planują również połączenie wylotówki na Częstochowę z trasą nr 785 w kierunku Radomska.

„Dobrze zorganizowana sieć dróg to nie tylko bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale razem z układem kolejowym to krwioobieg gospodarki, to krok w kierunku zdynamizowania rozwoju gospodarczego naszego miasta” – ocenił w rozmowie z dziennikarzami burmistrz Włoszczowy Grzegorz Dziubek. W jego ocenie inwestycja nie tylko wyprowadzi z miasta tranzyt, ale może otworzyć nowe możliwości związane z pozyskaniem inwestorów i przygotowaniem dla nich terenów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak powiedział dziennikarzom starosta włoszczowski Jerzy Suliga, to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji. „Mam nadzieję, że uda się ją zrealizować do końca obecnej perspektywy unijnej. Wiadomo, że po 2020 roku finansowanie podobnych działań może być znacznie trudniejsze” – zaznaczył.

Zobacz też: Budowa S8 od Radziejowic do Paszkowa

Obwodnica Włoszczowy powstanie do 2020 r.?

REKLAMA

Wiele wskazuje na to, że termin realizacji inwestycji do 2020 roku jest realny. Budowa obwodnicy znalazła się bowiem wśród priorytetów nowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Jak powiedział PAP dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Damian Urbanowski „Inwestycja znajduje się w gronie 19 zadań, które chcemy przeprowadzić do 2022 roku. Gmina i powiat mają przygotować dla nas koncepcje, decyzje środowiskową, program funkcjonalno-użytkowy i studium wykonalności. Liczymy, że ta część będzie zrealizowana w 2016 roku” – powiedział.

Według Urbanowskiego, budowa obwodnicy jeśli dojdzie do skutku, będzie realizowana według zasady „zaprojektuj i zbuduj”. „Pytanie, ile będzie pieniędzy z RPO i które inwestycje zdołamy zrealizować. Liczymy na obwodnicę Włoszczowy, bo tam krzyżują się trzy drogi wojewódzkie i to w ścisłym centrum miasta” – dodał.

Plany budowy obwodnicy Włoszczowy pozytywnie ocenia także wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak. „Szansa jest poważna (…) To dobre uzupełnienie inwestycji prowadzonej w poprzedniej perspektywie (przebudowa drogi wojewódzkiej 786 Kielce - zachodnia granica województwa – PAP). Jestem przekonany o potrzebie tej inwestycji” – powiedział PAP.

Położoną w zachodniej części województwa świętokrzyskiego Włoszczowę zamieszkuje prawie 11 tys. mieszkańców. Łącznie z częścią wiejską gminy żyje tam 20,5 tys. ludzi. Na obszarze miasta działa kilka zakładów przemysłowych z branż stolarki okiennej i drzwiowej, elektrotechnicznej, obróbki aluminium oraz spożywczej.

Przez miasto przebiegają trzy drogi wojewódzkie – 786 Kielce-Częstochowa, 785 Włoszczowa – Ciężkowice (w kierunku Radomska) i 742 Przygłów-Nagłowice.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA