Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017) - trwała i pozwala jeździć za grosze!

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017)
Używana Kia Picanto II jest niewielka oraz tania w zakupie i eksploatacji. Czy Koreański hatchback psuje się? Usterki są sporadyczne!

Kia Picanto pierwszej generacji okazała się dużym sukcesem. Być może samochód nie powalał na kolana urodą, mimo wszystko jego walory praktyczne i użytkowe sprawiły, że małym hatchbackiem zauroczyli się europejscy zarządcy flot. W roku 2011 dla modelu nadszedł bardzo ważny moment. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Koreańczycy zaprezentowali następcę. Pierwsze zdjęcia auta nie pozostawiły żadnych złudzeń - druga generacja dała bardzo mocny powiew świeżości!

Ogromną nowością była stylizacja. Tak, bazowała ona na akcentach znanych z większych braci. W końcu Picanto II ma chociażby słynny nos tygrysa. Z drugiej strony była nowoczesna, momentami bardzo ostra i po prostu ładna. Skutek? Koreańczyk zaprojektowany pod czujnym okiem Niemca - Petera Schreyera nawet w centrum europejskiej stolicy wreszcie nie czuł się jak ubogi krewny z prowincji. W roku 2015 Kia zdecydowała się na lifting hatchbacka. Zmiany dotyczyły w głównej mierze przedniej części auta. Zmienił się kształt wlotu powietrza w dolnej części zderzaka, a do tego zwiększył się grill.

Używane: Kia Picanto II - małe, ale bezpieczne wnętrze

Kabina pasażerska jest nieco mniej postępowa od nadwozia. Nadal czuć w niej nowoczesny klimat, mimo wszystko design jest dużo mniej skomplikowany. Prostota oczywiście nie jest niczym złym - szczególnie że w używanej Kii Picanto II mamy do czynienia z segmentem A. Poza tym brak skomplikowania poprawia takie wartości jak ergonomia. Na tym jednak priorytety nie zakończyły się. Koreańczykom zależało też na bezpieczeństwie. Auto już w wersji bazowej otrzymuje aż 6 poduszek powietrznych. Do tego w teście Euro NCAP zdobyło notę 5 gwiazdek.

Wnętrze koreańskiego hatchbacka nie jest przestronne. Swobodę poczują przede wszystkim pasażerowie przednich foteli. Jeżeli chodzi o bagażnik, w konfiguracji podstawowej jego pojemność to 200 litrów. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń rośnie do 918 litrów. Przeciętnie wypada również jakość. Standardowo dla segmentu A plastiki są twarde w dotyku, a tapicerki nieprzyjemne w dotyku, ale w zamian stosunkowo trwałe.

Miejski charakter używanej Kii Picanto II czuć również po konstrukcji zawieszenia. Kolumny McPhersona na przedniej i belka skrętna na tylnej osi oferują naprawdę miękkie nastawy. Skutek? Kierowca i pasażerowie nie muszą obawiać się nawierzchni niskiej jakości, bo komfort jazdy cały czas będzie wysoki. Co ciekawe, naprawdę precyzyjny jest układ kierowniczy. Dzięki temu w połączeniu z niewielkim promieniem skrętu utrzymującym się na poziomie 9,6 metra, auto staje się miejsko zwinne i ułatwia manewry wykonywane w ciasnych uliczkach.

Używane: Kia Picanto II - 3-cylindry, 69 koni i słabe osiągi

Koreańczykom nie zależało na rozbudowanej palecie silnikowej. W efekcie kierowcy kupujący używaną Kię Picanto II mogą zdecydować się na jeden z dwóch motorów benzynowych. 90 proc. rynku pojazdów używanych należy do silnika 1.0 MPI. 3-cylindrowa jednostka daje dostęp do stada 69 koni mechanicznych. I choć wartość wygląda obiecująco, nawet w połączeniu z niską masą utrzymującą się na poziomie 840 kilogramów, nie oznacza dobrych osiągów. Auto na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 14,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 158 km/h.

Wytrwali nabywcy używanej Kii Picanto II mogą poszukiwać egzemplarzy napędzanych 1.2-litrowym benzyniakiem o mocy 85 koni mechanicznych. 4-cylindrowa konstrukcja rozpędza hatchbacka do 100 km/h w 11.9 sekundy. A to już wynik przyzwoity. Prędkość maksymalna w tym przypadku sięga 175 km/h. Mocniejszy motor lepiej radzi sobie z napędzaniem Pianto. Na szczęście nie jest też mocno paliwożerny. Litrowy silnik spala w mieście blisko 6 litrów benzyny. Większa jednostka zadowala się 6,3 litra.

Spalanie to jednak najmniejsze zmartwienie dla sporej rzeszy właścicieli używanych Kii Picanto II. Motory z linii Kappa świetnie współpracują bowiem z instalacją LPG. Przejście na zasilanie gazem oznacza niewiele wyższe spalanie, ale też i symboliczne koszty. Przy obecnych cenach paliw oszczędna jazda w trasie Koreańczykiem zasilanym propan-butanem oznacza wydatek nieco ponad 8 złotych na każde 100 kilometrów! Jak wygląda ich awaryjność? To świetne konstrukcje, które bez problemów pokonują 200 - 250 tysięcy kilometrów. W toku eksploatacji problem pojawił się właściwie jeden. Znane są przypadki uszkodzeń napinacza łańcucha rozrządu w silniku 1.0 MPI. Usterka była usuwana w ramach gwarancji.

Używane: Kia Picanto II - mało awarii i… 7 lat gwarancji!

Wysoki poziom trwałości charakteryzuje jednak nie tylko silniki, ale i całą konstrukcję. Szczególnie że lista charakterystycznych usterek jest naprawdę krótka. Przykład? Znane są przypadki blokady hamulca ręcznego. Linka zatrzymuje się w miejscu z uwagi na zbieranie się zabrudzeń podczas jazdy. Poza tym żarówki w reflektorach przednich przepalają się dość szybko, lakier nie jest odporny na uszkodzenia, a sprzęgło nie ma powalającej trwałości. Używana Kia Picanto II z punktu widzenia eksploatacyjnego ma dwie zalety. Po pierwsze tanie części zamienne. Po drugie 7-letnią gwarancję producenta ograniczoną przebiegiem 150 tysięcy kilometrów.

Pomijając 6 poduszek powietrznych, bazowa Kia Picanto II posiada również centralny zamek, ABS i wspomaganie układu kierowniczego. Egzemplarze z rynku wtórnego są jednak często dużo lepiej wyposażone. Blisko 60 proc. pojazdów z drugiej ręki posiada np. klimatyzację. Ceny używanych hatchbacków startują od 14 tysięcy złotych. Najdroższe, używane Kie Picanto II są wyceniane na blisko 34 tysiące złotych. Oferta modeli z rynku wtórnego jest dość duża i nie brakuje aut, które charakteryzują się niewielkim przebiegiem.

Używane: Kia Picanto II - podsumowanie

Jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych jedynym skojarzeniem z samochodami z Korei była niska cena. W XXI wieku to się jednak mocno zmieniło. A jednym z modeli zapowiadających przemianę było właśnie Picanto drugiej generacji. Czy używane egzemplarze są godne uwagi? Jak najbardziej. Okazują się trwałe, komfortowe, a w wersji LPG pozwalają na jazdę za grosze.

Używane: Kia Picanto II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trawa w l na 100 km
1.0 MPI 69 KM 95 Nm 14,6 s. 158 km/h 5,8/4,5/3,8
1.2 16v 85 KM 121 Nm 11,9 s. 175 km/h 6,3/4,7/3,8

Używane: Kia Picanto II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 60 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 127 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 62 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 42 zł
  • bęben hamulcowy - od 133 zł
  • szczęka hamulcowa - od 88 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 166 zł
  • sprzęgło komplet - od 413 zł
  • sworzeń wahacza - od 33 zł

Moto
Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

pokaż więcej
Proszę czekać...