MINI WRC
REKLAMA
REKLAMA
Ta odmiana MINI została zbudowana na bazie Countrymana, a stworzyła go firma Prodrive. Countryman, stając się MINI WRC, zyskał zestaw spojlerów w tym duży spojler dachowy. Wnętrze „wypruto” z komfortowych dodatków, zastępując je profesjonalną klatką bezpieczeństwa i rasowymi sportowymi fotelami kubełkowymi.
REKLAMA
Zobacz również: Suzuki Jimny rusza na podbój Brazylii
MINI WRC będzie napędzane silnikiem BMW Motosport o pojemności 1,6 litra, oczywiście z turbodoładowaniem. Silnik został skonstruowany zgodnie z technicznymi wytycznymi regulaminowymi przedstawionymi przez Międzynarodową Konfederację Samochodową. Wszystko to będzie współpracowało z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią. Auto posiada również napęd na cztery koła. A więc po sukcesach rajdowych w latach sześćdziesiątych w czasie Rajdu Monte Carlo (w którym MINI startowało siedmiokrotnie, trzykrotnie odnosząc zwycięstwo), MINI powraca z wielką pompą do rajdów.
Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły
Sportowe MINI zostanie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Wiadomo też, że w przyszłym roku wystartuje tylko w sześciu z trzynastu rajdów. Jednak już rok później MINI powinno uczestniczyć w całym cyklu rajdowym. Zespół jako pierwszego kierowcę potwierdził Krisa Meekego.
REKLAMA
REKLAMA