Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
rozwiń więcej
Ford Focus III poradnik kupującego
Ford Focus III generacji jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych; hatchback, sedan i kombi. W gamie jednostek napędowych nowego Focusa znajdziemy pięć diesli i cztery jednostki benzynowe. Do wyboru mamy także cztery poziomy wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Focusa wybrać.

Nadwozie

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferował 3 rodzaje nadwozia, z których podstawowym był hatchback (pojemność bagażnika 363 l). Osoby potrzebujące więcej przestrzeni mogły wybrać kombi (pojemność bagażnika 490 l) lub sedana (pojemność bagażnika 475 l).

Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)

Silnik

W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).

Najtańszy Focus był wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM), natomiast bazowy diesel również miał 1.6 litra pojemności, ale już tylko 95 KM mocy.

Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost  z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich koszty eksploatacji, polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów).

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Klienci zainteresowani turbodieslem muszą wiedzieć, że godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM.

Focus Trzeci może być także wyposażony w dwa rodzaje skrzyni biegów; manualną i automatyczną PowerShift. Silniki benzynowe 1,6 o mocy 150 i 182 KM, a także diesle 1,6 95 i 115 KM, oraz 2,0 140 i 163 KM współpracują z sześciobiegową skrzynią, a pozostałe silniki zestawiono skrzynie o pięciu przełożeniach.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback 1,6 125 KM lub 1,6 TDCi 115 KM.

Wyposażenie

Focus był dostępny w jednym z czterech poziomów wyposażenia: AMBIENTE, TREND, TREND SPORT i TITANIUM. W ofercie są także pakiety wyposażenia.

Poziom Ambiente można było wybrać w przypadku auta wyposażonego w silniki: 1,6 benz. 105 i 125 KM oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radio CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Trend nie był dostępny z najmocniejszym benzyniakiem (182 KM) i najmocniejszym dieslem (163 KM), zawiera on to, co poprzedni poziom, oraz m.in. klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę i system EcoMoce (wskaźnik ekonomiki jazdy).

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Trend Sport był dostępny w konfiguracji ze wszystkimi silnikami, zawiera to co Ambiente i Trend, oraz: sportowe fotele, aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, regulację lędźwiową fotela kierowcy, podgrzewane lusterka oraz światła przeciwmgłowe.

Titanium również można zestawić ze wszystkimi silnikami w ofercie. Poziom ten oferuje dodatkowo m.in.: czujnik deszczu, automatyczny włącznik świateł, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną szybę przednią, przycisk Ford Power, elektrycznie sterowane tylne szyby, tempomat.

Optymalnym rozwiązaniem będzie wybór wersji Trend, ponieważ zawiera ona to, co potrzebne do wygodnej jazdy.

Nasz wybór: Ford Focus III Trend

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...