Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew
rozwiń więcej
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD / Tomasz Korniejew
Ku zaskoczeniu motoryzacyjnego światka Mitsubishi nie wprowadziło do sprzedaży nowego modelu ASX, ale zdecydowało się na wprowadzenie do oferty wersji zmodernizowanej. W teście Mitsubishi ASX z benzynowym silnikiem 1.6/117 KM i napędem na przednią oś.

Jak na dzisiejsze standardy, Mitsubishi ASX to prawdziwy weteran szos. Jest produkowany w prawie niezmienionej formie od niespełna 7 lat.

Przez ten czas zyskał uznanie użytkowników (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), którzy cenią go m.in. za zgodny z ich oczekiwaniami design oraz prostotę obsługi.

Może dlatego producent zdecydował, że najnowszy lifting będzie bardzo zachowawczy. Wprawni obserwatorzy dojrzą zmiany w obrębie przedniego pasa (zmodyfikowano m.in. przedni zderzak, dodano też chromowane listwy) oraz tradycyjną antenę zastąpiono tzw. płetwą rekina.

Co więcej, rozszerzono ofertę w zakresie personalizacji wyglądu nadwozia – można np. zamówić oklejenie lusterek zewnętrznych wzorem przypominającym karbon.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Mitsubishi znajdziesz tutaj

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – wnętrze

Design deski rozdzielczej jest zachowawczy. Jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego jest przeciętna. Wbrew powszechnie panującemu trendowi, „zegarów” ASX-a nie da się zastąpić olbrzymim wyświetlaczem. W tym przypadku zastosowano jedynie oldschoolowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między prędkościomierzem, a obrotomierzem. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla opcjonalnego (koszt ok. 4500 zł) systemu nawigacyjno-multimedialnego Alpine.

Cieszy wygoda foteli – są wystarczająco obszerne i zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży. Nikt też nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części przedziału pasażerskiego. Niestety w tylnej części jest sporo ciaśniej.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Proste rozwiązania na tablicy przyrządów sprawiają, że obsługa kokpitu jest łatwa i intuicyjna. Tym bardziej szkoda, że producent nie zastosował podświetlenia wszystkich przycisków na drzwiach kierowcy. W efekcie, gdy chcemy po zmroku otworzyć szybę, czy zaryglować drzwi, musimy namierzyć odpowiednie włączniki po omacku. To bywa kłopotliwe.

Z pewnością wystarczający dla potrzeb większości użytkowników będzie przedział bagażowy - ma objętość 419 l.

Zobacz też: Nissan wykupi Mitsubishi

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Mitsubishi ASX znalazły się trzy jednostki napędowe – jedna benzynowa 1.6/117 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/114 KM oraz 2.2/150 KM.

Tylko silniki Diesla można skonfigurować z napędem 4WD, przy czym najmocniejsza wersja standardowo jest wyposażona w napęd na obie osie, a odmiana 114 konna może być w taki napęd wyposażona.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 117 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta ważący 1260 kg pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 183 km/h.

Jednostka napędowa wykazuje dużą ospałość w dolnym zakresie obrotów i większą dynamikę, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. Ale wtedy odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny, co skutecznie studzi zapał kierowcy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja także zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy, a także miękko zestrojone zawieszenie i długi skok dźwigni pięciobiegowej przekładni.

Dalsza część testu Mitsubishi ASX na następnej stronie


Te wszystkie cechy przestają mieć jednak znaczenie w przypadku, gdy zmienimy styl jazdy na bardziej stonowany, w którym nie przekraczamy 3,5 tys. obrotów na minutę. Wtedy ASX okazuje się samochodem poręcznym w codziennej eksploatacji. Na pierwszy plan wysuwają się dobra widoczność, niezły promień skrętu i wysoki komfort jazdy. Nie bez znaczenia jest też wysoki prześwit (19 cm), który w połączeniu z oponami o wysokim profilu dodaje pewności podczas forsowania krawężników. Także podróż w trasie upływa w miłej atmosferze o ile nie staramy się przekraczać 130 km/h, wtedy we wnętrzu robi się zbyt głośno.

A jak w przypadku opisywanego Mitsubishi prezentują się wyniki pomiarów zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich dystansach (podczas mrozów) jeżdżąc dość spokojnie zużywał średnio 7,6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa dochodziło do 11 l benzyny na 100 km. Najbardziej optymalną prędkością w trasie dla tej wersji japońskiego crossovera wydaje się być ok. 120 km/h.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Dane techniczne: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D150 KM

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – podsumowanie

Mitsubishi ASX z silnikiem 1.6/117 KM to na pewno nie jest propozycja dla osób które szczególnie cenią sobie jakość prowadzenia. To propozycja dla tych, którzy poszukują samochodu ze zwiększonym prześwitem, komfortowego i… taniego. Bo, choć ASX nie jest tak zaawansowany technologicznie, jak niektórzy konkurenci, to jednak jest dostępny za bardzo przystępną cenę. Najbogatsza odmiana z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l (wyposażona m.in. w nawigację, panoramiczny dach i kamerę cofania) kosztuje 98 900 zł. Najtańsza (z klimatyzacją manualną, radiem i elektrycznie sterowanymi szybami) jest dostępna od 69 990 zł.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – dane techniczne

Moto
Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

pokaż więcej
Proszę czekać...