REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Golf w wersji Cabriolet w niektórych krajach zyskał miano kultowego. Czy wersja produkowana na bazie szóstej generacji modelu jest w stanie przyciągnąć klienta, gdy po ulicach przemykają już Golfy VII?

W wyglądzie Golfa Cabrioletu próżno szukać awangardy. Ten model od początku pojawienia się pierwszej generacji był projektowany zachowawczo. Ale wydaje się, że w tym przypadku producent chce przyciągnąć innych, niż lubiących zwracać na siebie uwagę krzykliwymi pojazdami kierowców.

REKLAMA

Zainteresowani modelem mogą być kierowcy, dla których kabriolet ma nie tylko dawać możliwość przyjemnego spędzania czasu podczas przejażdżek lecz również, a może przede wszystkim, dodać właścicielowi elegancji i prestiżu. W takim przypadku zastosowanie bardziej stonowanych linii nadwozia i elegancko wyglądającego  materiałowego dachu ma sens. Bo spoglądając na lśniące nadwozie Golfa Cabrio, pasuje nam bardziej do eleganckiej ulicy jednej z europejskich metropolii niż do przyplażowego parkingu.

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – wnętrze

REKLAMA

Design tablicy przyrządów Golfa Cabrio jest identyczny z tym z szóstej generacji modelu. Co prawda nie znajdziemy tutaj ogromnego i funkcjonalnego wyświetlacza w jaki mogą być wyposażone jeżdżące po ulicach Golfy siódmej generacji, ale poprzez zachowawczy styl kokpitu, ten wciąż nie „trąci myszką”. Całość jest rozplanowana wzorcowo, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości, zmontowanych z dokładnością. Także materiałowa tapicerka foteli jest z tzw. wyższej półki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i dają dobre podparcie. Z tyłu jest nieco gorzej. Tylna kanapa ma bardziej pionowo (niż w tradycyjnych odmianach Golfa VI) ustawione oparcie i przepisowo mogą tam zasiąść tylko dwie osoby. Podróż z tyłu nie jest tak komfortowa jak z przodu, ale osoby o średnim wzroście nie powinny narzekać na ciasnotę.

Bagażnik niemieckiego kabrioletu ma objętość 250 l. Wystarczy do spakowania się na dłuższy wyjazd we dwójkę, choć wykorzystanie przestrzeni  ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG – napęd/układ jezdny

Volkswagena Golfa Cabrioleta, który trafił do naszej redakcji napędzał benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM przy 5000 obr./min.

Z napędem współpracowała siedmiobiegowa zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Trzeba przyznać, że taki zestaw sprawnie napędza ważącego 1428 kg Volkswagena. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s.

REKLAMA

Konstruktorom udało się zachować dużą sztywność nadwozia. Tym samym, podczas jazdy Golf sprawia wrażenie auta bardzo zwartego i prezentuje tu wyższą jakość od konkurencji. Odgłosy pracy nadwozia podczas jazdy po nierównościach to bolączka wielu kabrioletów, a Golf w tej kategorii wypada zaskakująco dobrze.

Inny rozkład mas w przypadku tego rodzaju nadwozia w porównaniu do hatchbacka zaskakująco nieznacznie wpłynęło na zachowanie Volkswagena na drodze. Cabriolet jest tylko trochę bardziej podsterowny od tradycyjnego Golfa VI i wciąż dobrze wypada podczas jazdy po krętych drogach.

Tradycyjnie dla Volkswagena układ kierowniczy mógłby działać z większym oporem i przydałby się większy skok zawieszenia. Poza tym drobnostkami Golf uprzyjemnia kierowcy każdą podróż, a codzienną miejską eksploatację ułatwia stosunkowo niewielka średnica zawracania (10,9 m) i dobra, jak na kabriolet widoczność do tyłu.

Dynamika Golfa jest więcej niż zadowalająca. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. i szybko zmieniająca przełożenia zautomatyzowana skrzynia biegów (choć zdarza jej się wykazywać lekko opóźnioną reakcję na tzw. Kick down) sprawiają, że Golf dziarsko wyrywa do przodu bez względu na prędkość, z którą się poruszamy i bez względu na to, czy podróżujemy z kompletem pasażerów czy bez.

Dodatkowym atutem jest lepsze niż u konkurentów wyciszenie poszycia dachu, dzięki temu podróż z wyższymi prędkościami jest komfortowa, choć oczywiście we wnętrzu nie jest tak cicho, jak w Golfie z blaszanym dachem.

Zużycie paliwa 160-konnego silnika TSI jest umiarkowane. Jeżdżąc niezbyt dynamicznie w ruchu miejskim Volkswagen zużywał około 9,5 l benzyny na 100 km. W pełni wykorzystując potencjał drzemiący w jednostce napędowej można bez trudu osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 14 l/100 km.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – podsumowanie

Volkswagen Golf Cabriolet mimo że jest oparty konstrukcyjnie o model starszy niż obecnie sprzedawana na rynku generacja Volkswagena Golfa, wciąż ma wiele do zaoferowania potencjalnym nabywcom. Elegancka sylwetka i wysoka jakość wykonania to walory, które nie wychodzą z mody. Dynamika jazdy i jakość prowadzenia Golfa przewyższają niejednego konkurenta. Co więcej, Cabriolet dostępny jest za przystępną cenę. Najtańszy, 105-konny Golf Cabriolet kosztuje 88 290 zł. Opisywana odmiana z najmocniejszym dostępnym w Polsce silnikiem i skrzynią DSG jest dostępna za 103 790 zł.   

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 250 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 433,7/178,2/147,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,4/6,3 l/100 km
Cena od  103 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tył
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z boku
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - deska rozdzielcza
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - fotele przednie
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tylna kanapa
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - bagażnik
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA