Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG
REKLAMA
REKLAMA
W wyglądzie Golfa Cabrioletu próżno szukać awangardy. Ten model od początku pojawienia się pierwszej generacji był projektowany zachowawczo. Ale wydaje się, że w tym przypadku producent chce przyciągnąć innych, niż lubiących zwracać na siebie uwagę krzykliwymi pojazdami kierowców.
REKLAMA
Zainteresowani modelem mogą być kierowcy, dla których kabriolet ma nie tylko dawać możliwość przyjemnego spędzania czasu podczas przejażdżek lecz również, a może przede wszystkim, dodać właścicielowi elegancji i prestiżu. W takim przypadku zastosowanie bardziej stonowanych linii nadwozia i elegancko wyglądającego materiałowego dachu ma sens. Bo spoglądając na lśniące nadwozie Golfa Cabrio, pasuje nam bardziej do eleganckiej ulicy jednej z europejskich metropolii niż do przyplażowego parkingu.
Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.
Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – wnętrze
REKLAMA
Design tablicy przyrządów Golfa Cabrio jest identyczny z tym z szóstej generacji modelu. Co prawda nie znajdziemy tutaj ogromnego i funkcjonalnego wyświetlacza w jaki mogą być wyposażone jeżdżące po ulicach Golfy siódmej generacji, ale poprzez zachowawczy styl kokpitu, ten wciąż nie „trąci myszką”. Całość jest rozplanowana wzorcowo, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości, zmontowanych z dokładnością. Także materiałowa tapicerka foteli jest z tzw. wyższej półki.
Na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i dają dobre podparcie. Z tyłu jest nieco gorzej. Tylna kanapa ma bardziej pionowo (niż w tradycyjnych odmianach Golfa VI) ustawione oparcie i przepisowo mogą tam zasiąść tylko dwie osoby. Podróż z tyłu nie jest tak komfortowa jak z przodu, ale osoby o średnim wzroście nie powinny narzekać na ciasnotę.
Bagażnik niemieckiego kabrioletu ma objętość 250 l. Wystarczy do spakowania się na dłuższy wyjazd we dwójkę, choć wykorzystanie przestrzeni ogranicza niewielki otwór załadunku.
Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!
Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG – napęd/układ jezdny
Volkswagena Golfa Cabrioleta, który trafił do naszej redakcji napędzał benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM przy 5000 obr./min.
Z napędem współpracowała siedmiobiegowa zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Trzeba przyznać, że taki zestaw sprawnie napędza ważącego 1428 kg Volkswagena. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s.
REKLAMA
Konstruktorom udało się zachować dużą sztywność nadwozia. Tym samym, podczas jazdy Golf sprawia wrażenie auta bardzo zwartego i prezentuje tu wyższą jakość od konkurencji. Odgłosy pracy nadwozia podczas jazdy po nierównościach to bolączka wielu kabrioletów, a Golf w tej kategorii wypada zaskakująco dobrze.
Inny rozkład mas w przypadku tego rodzaju nadwozia w porównaniu do hatchbacka zaskakująco nieznacznie wpłynęło na zachowanie Volkswagena na drodze. Cabriolet jest tylko trochę bardziej podsterowny od tradycyjnego Golfa VI i wciąż dobrze wypada podczas jazdy po krętych drogach.
Tradycyjnie dla Volkswagena układ kierowniczy mógłby działać z większym oporem i przydałby się większy skok zawieszenia. Poza tym drobnostkami Golf uprzyjemnia kierowcy każdą podróż, a codzienną miejską eksploatację ułatwia stosunkowo niewielka średnica zawracania (10,9 m) i dobra, jak na kabriolet widoczność do tyłu.
Dynamika Golfa jest więcej niż zadowalająca. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. i szybko zmieniająca przełożenia zautomatyzowana skrzynia biegów (choć zdarza jej się wykazywać lekko opóźnioną reakcję na tzw. Kick down) sprawiają, że Golf dziarsko wyrywa do przodu bez względu na prędkość, z którą się poruszamy i bez względu na to, czy podróżujemy z kompletem pasażerów czy bez.
Dodatkowym atutem jest lepsze niż u konkurentów wyciszenie poszycia dachu, dzięki temu podróż z wyższymi prędkościami jest komfortowa, choć oczywiście we wnętrzu nie jest tak cicho, jak w Golfie z blaszanym dachem.
Zużycie paliwa 160-konnego silnika TSI jest umiarkowane. Jeżdżąc niezbyt dynamicznie w ruchu miejskim Volkswagen zużywał około 9,5 l benzyny na 100 km. W pełni wykorzystując potencjał drzemiący w jednostce napędowej można bez trudu osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 14 l/100 km.
Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP
Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – podsumowanie
Volkswagen Golf Cabriolet mimo że jest oparty konstrukcyjnie o model starszy niż obecnie sprzedawana na rynku generacja Volkswagena Golfa, wciąż ma wiele do zaoferowania potencjalnym nabywcom. Elegancka sylwetka i wysoka jakość wykonania to walory, które nie wychodzą z mody. Dynamika jazdy i jakość prowadzenia Golfa przewyższają niejednego konkurenta. Co więcej, Cabriolet dostępny jest za przystępną cenę. Najtańszy, 105-konny Golf Cabriolet kosztuje 88 290 zł. Opisywana odmiana z najmocniejszym dostępnym w Polsce silnikiem i skrzynią DSG jest dostępna za 103 790 zł.
Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design
Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG - dane techniczne
Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG | |
Typ silnika | benzynowy, turbo |
Pojemność | 1390 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 160 KM/5000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 240 Nm/1500-4500 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut. 7-bieg. |
Pojemność bagażnika | 250 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 433,7/178,2/147,1 cm |
Rozstaw osi | 257,8 cm |
V-max | 216 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s |
Zużycie paliwa* | 7,8/5,4/6,3 l/100 km |
Cena od | 103 790 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA