Best of test: listopad 2013 r.
REKLAMA
REKLAMA
W kategorii Rozum rządzi wybór rozsądku. Największą szansę na podium mają w tym przypadku samochody mające niewygórowaną cenę, są oszczędne i mają duże walory praktyczne.
REKLAMA
Z kolei powyższe kryteria mają mniejsze znaczenie w kategorii Serce. W tym przypadku szansę na wygraną mają modele, które wzbudzają u kierowcy największe emocje.
W listopadzie zrecenzowaliśmy następujące modele:
Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP
Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.
Zobacz też: Test Chevrolet Captiva 2.2 D 184 KM LTZ
Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę
Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD
Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM
Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu
Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM
Głosowanie w kategorii rozum:
REKLAMA
Tomasz Korniejew: W zależności od tego, kto potrzebuje jakiego auta w tym zestawieniu uwagę zwracają dwa modele - Mondeo oraz Chevrolet Captiva. Osoby mieszkające na przedmieściach, dla których dojazd do domu po gruntowych drogach to codzienność powinny skłonić się do wyboru Chevroleta Captiva z silnikiem wysokoprężnym. Z kolei kierowcy potrzebujący praktycznego pojazdu z przepastnym wnętrzem ale korzystający głównie z dróg asfaltowych powinny skłonić się ku Fordowi Mondeo. W obu przypadkach spalanie jest umiarkowane, a przyjemność z jazdy zadowalająca.
Kamil Fraszkiewicz: Trudno wydać jednoznaczny wynik w tej kategorii. Pierwsze miejsce zajmują ex aequo Ford Mondeo 1.6 EcoBoost i Chevrolet Captiva 2.2 D. Auta przekonują do siebie za sprawą przestronnych kabin (Captiva pomieści nawet 7-osób), bardzo dobrymi osiągami i niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Co więcej wyposażenie obu aut jest bardzo bogate, mimo że w obu przypadkach udało się ograniczyć cenę auta do niecałych 140 tys. zł. Co więcej zarówno Mondeo jak i Captiva dają dużo przyjemności z jazdy.
Zwycięzcami w kategorii rozum są Ford Mondeo i Chevrolet Captiva
Głosowanie w kategorii serce:
REKLAMA
Tomasz Korniejew: Bez wątpienia samochodem, który dostarczył najwięcej emocji spośród wymienionych modeli jest Nissan Juke z silnikiem rozwijającym moc maksymalną 190 KM. Japoński Crossover zaskakuje precyzją prowadzenia i doskonałym zachowaniem na zakrętach. Co więcej pojazd dziarsko nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Praktyczność podnoszą dwie "twarze" modelu - po przejściu w tryb jazdy ekonomicznej, Juke zmienia się w oszczędne miejskie autko.
Kamil Fraszkiewicz: Nissan Juke N-Tec! Niepozorne i nieco dziwaczne w wyglądzie auto zaskakuje liniowym przyrostem mocy i bardzo szybką reakcją na wciśnięcie gazu (rzadkość w przypadku aut z turbosprężarką). Osiągi są bardzo dobre, podobnie jak układ hamulcowy Nissana. Zaskoczyła także niska podsterowność auta, zważywszy na jego napęd i wysokość. Bardzo ciekawy jest także dźwięk silnika oraz podwójny panel sterowania na desce rozdzielczej. Szkoda tylko, że wykończenie Nissana jest tylko przeciętne, zważywszy na cenę auta.
Zwycięzcą w kategorii serce jest Nissan Juke N-Tec
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.