Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła
REKLAMA
Wynika to między innymi z tego, że podczas jazdy po łuku przednie koła pokonują nieco dłuższą drogę, niż koła tylne.
REKLAMA
Tę niewielką różnicę musi kompensować dodatkowy, centralny mechanizm różnicowy, jaki powinien znajdować się między wałami, napędzającymi osie i skrzynią biegów. Mechanizm ten uniemożliwia wymuszanie na kołach jednej z osi takich samych obrotów, z jakimi poruszają się koła na osi drugiej.
Aby wywołać poślizg osi tylnej, mechanizm ten powinien być zablokowany. Wówczas nastąpi zerwanie przyczepności tylnej osi. Ale gdy przednie koła znajdą się w miejscu o gorszej przyczepności, niż koła tylne, wówczas to ich przyczepność zostanie zerwana, a to oznacza poślizg w pełni niekontrolowany.
Zobacz też: AWD, All Wheel Drive
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.