Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta / Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta / GITD / Materiały prasowe

Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu podzielił się z kierowcami nowym pomysłem. Jak donosi Gazeta Wrocławska, jednostka chciała ograniczyć prędkość na drodze wjazdowej do miasta. Na ul. Bolesława Krzywoustego i al. Jana III Sobieskiego w środę – 28 lutego miały się pojawić znaki B-33 pokazujące 50, a nie 70 km/h. To wzbudziło wściekłość kierowców.

Nowe ograniczenie prędkości na wjeździe do Wrocławia. Kierowcy miażdżą pomysł

Czemu mieszkańcom Wrocławia pomysł ZDiUM się nie spodobał? Powodów jest kilka. Po pierwsze mówimy o drodze wjazdowej do miasta. To kluczowa arteria, która, choć straciła status drogi krajowej, nadal decyduje o tym czy mieszkańcy okolicznych gmin dotrą np. do pracy. Ograniczenie dopuszczalnej prędkości oznacza zatem ograniczenie ruchu i większe korki.

Po drugie mówimy o drodze, która posiada dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami w każdym kierunku i ograniczoną ilością okolicznej infrastruktury dla pieszych (np. praktycznie nie ma przejść dla pieszych). Limitowanie prędkości do 50 km/h nie oznacza zatem poprawy bezpieczeństwa. Jest raczej pozbawione sensu i jedynie utrudni życie kierującym. Po trzecie skoro miasto chce ograniczać ruch pojazdów, w tym tych wjeżdżających do niego, powinno zacząć od początku. A początkiem jest sprawna komunikacja miejska. To tu lepiej poszukiwać rozwiązań, a nie w tworzeniu niezrozumiałych społecznie ograniczeń.

Pomysł ZDiUM wywołał wściekłość kierowców. Ci nie chcieli jednak bezczynnie czekać na wdrożenie nowych rozwiązań. Zebrali się, przygotowali petycję i zaczęli zbierać pod nią podpisy. Tych było w sumie 1000. Petycja straciła jednak ważność. Miasto wycofało się bowiem ze zmian. Ograniczenia prędkości do 50 km/h na wjeździe do Wrocławia zatem nie będzie.

Zamiast niższego ograniczenia ITD postawia OPP

We wtorek – 27 lutego ZDiUM we Wrocławiu poinformowało w oficjalnym komunikacie, że wycofuje się z pomysłu ograniczenia prędkości al. Sobieskiego do 50 km/h. Niższy limit prędkości miał wykluczyć z ruchu piratów drogowych. Dlatego jednostka wpadła na pomysł zamienny. W porozumieniu z Inspekcją Transportu Drogowego i Policją miasto znalazło lepsze rozwiązanie. Na wjeździe do Wrocławia dopuszczalna prędkość nadal będzie wynosić 70 km/h. Pilnowaniem przestrzegania ograniczenia zajmie się jednak odcinkowy pomiar prędkości. Ten zostanie ustawiony na wjazdówce.

Kiedy i gdzie pojawi się odcinkowy pomiar na wjeździe do Wrocławia?

Kiedy na drodze wjazdowej do Wrocławia od strony al. Sobieskiego pojawi się odcinkowy pomiar prędkości? Na razie władze miasta nie precyzują żadnego terminu. Ten byłby zresztą trudny do wskazania. Zwłaszcza że pomysł narodził się "na szybko" i tak właściwie w ostatniej chwili. Są jednak pewnie realne szanse, że OPP stanie w tym punkcie jeszcze w tym roku. Zwłaszcza że władze Wrocławia w swoim komunikacie użyły słowa "wkrótce".

Gdzie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości na wjazdówce do Wrocławia? Na tym etapie pytanie pozostaje otwarte. Tym bardziej że mówimy o dość długim odcinku. OPP może stanąć na fragmencie drogi poprowadzonym od al. Sobieskiego aż do odcinka ul. Krzywoustego od CH Korona do zjazdu na "stare" Psie Pole.

Moto
Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?
10 maja 2024

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie
13 maja 2024

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia
10 maja 2024

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego
10 maja 2024

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa
10 maja 2024

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego
09 maja 2024

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

pokaż więcej
Proszę czekać...