Opel Vectra B: wymiana łączników stabilizatora
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiście przyczyn stuków może być wiele, jednak najlepiej zacząć od łączników stabilizatora. Cena zakupu nie jest duża w porównaniu np. z wahaczami. Jeżeli chcemy mieć pewność, czy to na pewno łączniki stabilizatora możemy to sprawdzić sami. Wystarczy na postoju rozbujać samochód. Jeśli będzie słychać delikatnie stuki to znak, że łączniki kwalifikują się do wymiany. Cała operacja zostanie wykonana na przykładzie Opla Vectry B.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić tuleje wahacza przedniego?
Wymianę zaczynamy od odkręcenia koła. Zabezpieczamy pozostałe koła klinami i unosimy samochód. Zdejmujemy koło i mamy swobodny dostęp do łącznika stabilizatora. Teraz musimy zlikwidować opór, jaki generuje nam stabilizator. Robimy to, żeby można było łatwo odkręcić łącznik. Podkładamy pod wahacz klocek drewniany i opuszczamy powoli samochód. Klocek musi być takiej wielkości, żeby wahacz był w podobnym położeniu jak po drugiej stronie auta.
Zobacz również: Jak wymienić zwrotnicę przednią?
Czyli ma to wyglądać tak, jakby samochód stał na kołach. Odkręcamy dwie śruby trzymające łącznik i wybijamy go. Jeśli wystąpiłyby problemy z odkręceniem śruby, należy polać ją WD-40 i odczekać parę minut. Montujemy nowy łącznik i przykręcamy go solidnie. Podnosimy auto do góry i wyjmujemy klocek spod wahacza. Zakładamy koło i opuszczamy samochód. Analogicznie postępujemy po drugiej stronie.
Po wymianie wahaczy nie musimy jechać na sprawdzenie zbieżności.
REKLAMA
REKLAMA