Ford Focus: wymiana łącznika stabilizatora
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zdjęcia koła i zabezpieczenia kół przed zsunięciem się auta. Następnie należy wyczyścić szczotką drucianą 2 śruby łącznika, a następnie środkiem penetrującym opryskujemy śruby dla łatwiejszego ich odkręcenia. Połączenia gwintowe odkręcamy kluczami 15 mm i 17 mm. Zdarza się, że śruby są mocno zapieczone i pękają, dlatego musimy na wszelki wypadek przygotować szlifierkę kontową do ich przecięcia.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić łożysko kolumny McPhersona?
W przypadku cięcia należy wyposażyć się nawet w zwykłe rękawiczki i okulary chroniące przed odłamkami stali.
Po odkręceniu łącznika czyścimy gniazda śrub i montujemy nowy łącznik. Stare śruby łącznika czasem wymieniane są na nowe śruby pod klucz imbusowy. Teoretycznie jest to lepsze rozwiązanie, ale w praktyce okazuje się nietrafione, ze względu na ograniczenie dostępu do śrub. Tak więc, przytrzymując śrubę kluczem imbusowym, dokręcamy dolna i górną śrubę kluczem 15 mm. Po wymianie pozostaje tylko wybrać się na jazdę testową w celu sprawdzenia czy wszystko działa prawidłowo.
Zobacz również: Jak wyeliminować trzeszczenie zawieszenia?
REKLAMA
REKLAMA