Jak zamontować tempomat w Corsie C
REKLAMA
REKLAMA
Montaż tempomatu zostanie pokazany na przykładzie Opla Corsy C z roku 2004, jednakże metoda ta sprawdza się również we wcześniejszych modelach z roczników 2001-2003.
REKLAMA
Na zdjęciu poniżej widzimy standardowy przełącznik bez tempomatu. Pierwszym krokiem jest zdjęcie górnej obudowy, która mocowana jest na zatrzaskach.
Zobacz również: Przetarta kierownica i gałka zmiany biegów: naprawa krok po kroku.
Przystępujemy do odkręcenia dwóch śrub mocujących dolną obudowę (śruby Torx 20).
Zwalniamy dźwignię odpowiedzialną za regulację położenia kierownicy.
Odchylamy lekko dolną obudowę (nie demontując jej całkowicie) i wyjmujemy stary przełącznik, odpinając też złącze elektryczne.
Montujemy nowy przełącznik w miejscu starego, podpinamy złącze elektryczne i wkręcamy dwie śruby w dolną obudowę. Na koniec zakładamy górną część obudowy. Ważne jest, by mieszki gumowe osłaniające przełączniki po obu stronach nie odstawały od obudowy.
Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?
Czas na jazdę próbną. Pamiętajmy, że tempomat działa powyżej 30 km/h. Cena przełącznika (manetki) w serwisie to 292 zł (numer katalogowy 12 41 211). Warto poszukać jej w internecie, np. na portalach aukcyjnych, gdzie można dostać ją w o wiele niższej cenie. Przełącznik z tempomatem z Corsy C pasuje również do Opla Merivy i Tigry B. Nie pasuje natomiast do Vectry, choć z wyglądu jest identyczny. Tempomat można zainstalować samodzielnie. W autach innych marek montaż przebiega na tej samej zasadzie.
Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?
REKLAMA
REKLAMA