Daewoo Matiz: zaślepienie zaworu EGR
REKLAMA
REKLAMA
W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób zaślepić zawór EGR w Daewoo Matiz. Najsłabszym elementem EGR jest modulator. Jeżeli podejmiemy się próby diagnozy uszkodzenia, to właśnie od tego elementu powinniśmy zacząć. Przed przystąpieniem do pracy, warto zaopatrzyć się w dobry komplet narzędzi. Oczywiście należy pamiętać, że całą operację przeprowadzamy na zimnym silniku, gdyż istnieje ryzyko poparzenia o któryś z nagrzanych elementów.
REKLAMA
Zobacz też: Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić?
Sposobów zaślepienia EGR jest dużo, jednak my zdecydowaliśmy się na ten jest stosunkowo szybki i łatwy. Otwieramy maskę i przystępujemy do modyfikacji EGR. Najpierw wsadzamy rękę pomiędzy kolektor a pokrywę zaworów. Za pomocą klucza imbusowego luzujemy śrubki łączące rurę z kolektorem i zaworem. Wycinamy blaszkę z puszki, np. po coli, w takim kształcie, żeby pasowała pomiędzy śrubami, przy zaworze EGR.
Zobacz też: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji nowej chłodnicy powietrza?
Teraz, ściskamy blaszkę za pomocą szczypiec i manewrujemy ją tak, żeby udało nam się ja wsadzić w małą szczelinę, pomiędzy rurkę i zawór. Jest to dosyć skomplikowane i może nam zabrać dłuższą chwile. Kiedy włożymy blaszkę możemy przykręcić ponownie śruby. Jak widać, nie musimy nic demontować, chcąc zaślepić zawór EGR. Najwięcej problemów możemy mieć z poluzowaniem śrub i z włożeniem blaszki, jednak jest to do zrobienia.
REKLAMA
REKLAMA