Daewoo Matiz: zaślepienie zaworu EGR

REKLAMA
REKLAMA
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. Jednym ze sposobów jest zaślepienie zaworu EGR.
W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób zaślepić zawór EGR w Daewoo Matiz. Najsłabszym elementem EGR jest modulator. Jeżeli podejmiemy się próby diagnozy uszkodzenia, to właśnie od tego elementu powinniśmy zacząć. Przed przystąpieniem do pracy, warto zaopatrzyć się w dobry komplet narzędzi. Oczywiście należy pamiętać, że całą operację przeprowadzamy na zimnym silniku, gdyż istnieje ryzyko poparzenia o któryś z nagrzanych elementów.
REKLAMA
Zobacz też: Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić?
Sposobów zaślepienia EGR jest dużo, jednak my zdecydowaliśmy się na ten jest stosunkowo szybki i łatwy. Otwieramy maskę i przystępujemy do modyfikacji EGR. Najpierw wsadzamy rękę pomiędzy kolektor a pokrywę zaworów. Za pomocą klucza imbusowego luzujemy śrubki łączące rurę z kolektorem i zaworem. Wycinamy blaszkę z puszki, np. po coli, w takim kształcie, żeby pasowała pomiędzy śrubami, przy zaworze EGR.
Zobacz też: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji nowej chłodnicy powietrza?
Teraz, ściskamy blaszkę za pomocą szczypiec i manewrujemy ją tak, żeby udało nam się ja wsadzić w małą szczelinę, pomiędzy rurkę i zawór. Jest to dosyć skomplikowane i może nam zabrać dłuższą chwile. Kiedy włożymy blaszkę możemy przykręcić ponownie śruby. Jak widać, nie musimy nic demontować, chcąc zaślepić zawór EGR. Najwięcej problemów możemy mieć z poluzowaniem śrub i z włożeniem blaszki, jednak jest to do zrobienia.
REKLAMA
REKLAMA