Mitsubishi Lancer 1.6: czyszczenie silniczka wolnych obrotów
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do wyczyszczenia silniczka wolnych obrotów w Mitsubishi Lancer 1,6?
• Klucz 12
• Kombinerki
• WD-40
• Benzyna ekstrakcyjna
• Smar
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
REKLAMA
Zobacz też: Mitsubishi: wymiana palca rozdzielacza i kopułki w silniku 1.3
Zaczynamy od demontażu linki gazu z dźwigni przepustnicy. Następnie odpinamy wtyczkę z silniczka wolnych obrotów. Kolejny krok to odpięcie czujnika wychylenia przepustnicy (TPS). Najlepiej użyć do tego śrubokręta płaskiego. Teraz możemy wymontować przepustnicę. W tym celu odkręcamy 4 śruby kluczem 12 mm. Nie zapominajmy o poluzowaniu opasek na wężach przy przepustnicy.
Możemy teraz odkręcić obudowę silniczka wolnych obrotów. Jeżeli będzie problem, wspomagamy się WD-40. Wykręcamy je za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Osłonę zdejmujemy bardzo delikatnie. Jeżeli wystąpiłyby jakieś problemy, należy podważyć ją śrubokrętem.
Osłonę trzymamy za jej górną część, tak, żeby nie wyskoczyły tryby.
Zobacz też: Czyszczenie silniczka wolnych obrotów w Mitsubishi Galant
Wyjmujemy wszystkie plastikowe tryby i myjemy w benzynie ekstrakcyjnej. Odblokowujemy blokadę trzpienia i wykręcamy go. W większości przypadków będzie bardzo zabrudzony. Czyścimy go bardzo dokładnie i nakładamy na niego smar, najlepiej przekładniowy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA