Daewoo Tico: wymiana przednich klocków. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Młotek
• Klucz do kół
• Lewarek
• Klucz nasadowy 14, 24
• Smar grafitowy
• Klocki
• Kombinerki
• Śrubokręt płaski
Zobacz też: Renault Megane II: wymiana klocków hamulcowych
Pierwszym krokiem jest poluzowanie śrub mocujących koło i uniesienie samochodu. Następnie odkręcamy do końca koło i zdejmujemy je. Za pomocą klucza 14 odkręcamy zacisk hamulcowy od jarzma. Możemy teraz wyjąć stare klocki i zamontować nowe. Tutaj mogą zacząć się problemy, rzadko kiedy daje się zamontować bez cofnięcia tłoczków. W innym przypadku zacisk hamulcowy nie wejdzie na klocki. Bierzemy dwa duże klucze, wciskamy w niego tłok hamulca. Nie jest to trudne, wystarczy dobrze złapać zacisk i wpychać tłoczek do środka.
Zobacz też: Dlaczego samochód wibruje podczas hamowania?
Wkładamy nowe klocki i przykręcamy zacisk. Jeśli klocek ociera nam o tarcze, bardzo możliwe, że mamy zatarty tłoczek. Dlatego polecamy sprawdzić to od razu. Najlepiej smarować tłoczki przy każdej wymianie klocków, chcąc je rozruszać, wystarczy polać WD-40. Powodem zacinania się tłoczków jest najczęściej uszkodzona gumowa osłona. Jeżeli zauważymy, że jest przetarta, musimy ją wymienić.
Operację powtarzamy w drugim kole. Razem z wymianą klocków hamulcowych, sprawdzamy poziom i stan płynu hamulcowego.
REKLAMA
REKLAMA