Daewoo Tico: wymiana linki hamulcowej. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Ściągacz do bębnów
• Klucze 10, 12, 17, 24
• Kombinerki
Wykonanie
Pierwszy krok stanowi demontaż tylnych kół. Następnie zdejmujemy bębny hamulcowe i mamy dostęp do szczęk, odłączamy od nich linki. Może okazać się to trochę skomplikowane. Z tyłu tarczy kotwicznej jest druciana blokada pancerza, zabezpieczająca przed wysunięciem, zdarzają się jednak przypadki, że linka nie będzie chciała się wysunąć z tulejki w tarczy kotwicznej. Dobrą metodą jest podgrzanie tulejki.
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana cylinderka w hamulcach bębnowych - poradnik
Przechodzimy do odkręcenia mocowań linki w podwoziu. Dostęp do śrub jest wygodny, z wyjątkiem śruby przy baku, tutaj najlepiej zdemontować filtr paliwa, będziemy mieli więcej miejsca. Kiedy wykręcimy linki, możemy przepchnąć stare pancerze przez gumową przelotkę, która znajduje się pod wykładziną. Najlepiej podnieść tylne siedzisko, wtedy będzie lepszy dostęp. Przechodzimy do montażu nowej linki, zaczynamy od zamocowania jej przy zdemontowanej dźwigni ręcznego.
Zobacz też: Wymiana klocków hamulcowych
Mocujemy pancerz na swoich miejscach i montujemy linkę w tarczy kotwicznej. Pozostałe elementy składamy w odwrotnej kolejności, a na końcu regulujemy ręczny. Zaciągamy go na taką wysokość przy której ma hamować i podciągamy linkę na regulatorze. Po tym zabiegu najlepiej ustawić samochód na wzniesieniu i sprawdzić jak trzyma hamulec.
REKLAMA
REKLAMA