Ford Escort: wymiana alternatora w wersji z klimatyzacją
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok to odpięcie klem od akumulatora. Musimy to zrobić bezwzględnie, gdyż podczas pracy możemy zrobić spięcie. Teraz odkręcamy zbiorniczek płynu chłodzącego i zbiornik serwo. Oczywiście można spuścić płyny z tych dwóch zbiorniczków. Jednak wystarczy odchylić wspomniane zbiorniczki i będzie bardzo dobry dostęp.
REKLAMA
Zobacz również: Co może być przyczyną awarii pompy wodnej?
Kolejny krok to ściągnięcie paska. Robi się to bardzo prosto, naciągamy napinacz i zdejmujemy pasek. Następnie wykręcamy dwie śruby trzymające plastikową osłonę pompy. Ściągamy koło serwa. W tym celu wystarczy odkręcić 3 śruby. Od strony koła pompy znajdują się również 3 śruby, dodatkowo po drugiej stronie jest jeszcze jedna śruba. Wszystkie 4 wykręcamy i przechodzimy do demontażu pompy.
Zobacz również: Jak prawidłowo zamontować świece zapłonowe?
Odkręcamy 3 śruby i możemy wymontować pompę i uchwyt pompy. Mamy teraz dobry dostęp do alternatora. Z góry odkręcamy śruby po lewej i prawej. Unosimy samochód i odkręcamy osłonę paska. Zamocowana jest na 3 śrubach. Zostało nam odkręcenie ostatniej śruby alternatora – tej najdłuższej. Z wyjęciem alternatora może być problem, znajduje się tam wąż od chłodnicy. Można go rozpiąć, jednak wtedy spuścimy płyn. Dlatego lepiej spróbować wyjąć bez rozpinania. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA