REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?
Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Czy dla firmy dysponującej flotą 30-60 pojazdów wynajem długoterminowy to korzystny sposób finansowania floty samochodowej?

W zakresie finansowania wynajem długoterminowy oferuje firmom korzyści podobne do zalet leasingu z wysokim wykupem (w powyższym tekście: Finansowanie floty samochodowej). W równej miesięcznej racie klienci otrzymują także usługi dodatkowe: serwisowanie i naprawy mechaniczne, zakup, przechowywanie i wymianę opon, usługi assistance, samochód zastępczy, ubezpieczenia i likwidację szkód. Co ważne, miesięczna rata jest takiej samej wysokości na początku okresu leasingu, gdy koszty związane z obsługą samochodu są relatywnie niskie, jak i pod koniec okresu leasingu, kiedy takie nakłady są dużo wyższe. Warto także podkreślić, że firma oferująca wynajem długoterminowy (firma CFM, czyli Car Fleet Management) w przypadku kosztów i warunków realizacji każdej z usług dodatkowych korzysta z efektu skali: negocjuje dla wielu swoich klientów, jest więc w stanie uzyskać niższe ceny u dostawców usługi przenieść część tych rabatów na klienta.

REKLAMA

Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?

Oszczędności we flocie, w której wprowadzono usługę wynajmu, zapewne nie osiągną kilkudziesięciu procent w porównaniu do samodzielnego zarządzania, jednak kilka-kilkanaście procent to całkiem realna wartość. Wynajem warto rozważyć, jeżeli firmie zależy na obniżeniu kosztów na wszystkich etapach – od zakupu pojazdów, przez ich 3-5-letnią eksploatację, do zakończenia umowy i wymiany floty na nową. To rozwiązanie pozwala klientom, między innymi, na zminimalizowanie nakładu pracy w administracji, delegowanie na firmę CFM odpowiedzialności za ryzyka związane z utrzymaniem, funkcjonowaniem i mobilnością floty oraz obniżenie kosztów (w tym serwisowych) po okresie gwarancji.

Zobacz też: Samochód kupić, czy płacić za używanie?

Symulacja kosztów serwisowych dla samochodu z segmentu D, z silnikiem diesla, przy okresie 36 miesięcy i limicie przebiegu 40 000 km rocznie

Poniższe zestawienie przedstawia różnicę w kosztach, jakie ponosi firma z parkiem pojazdów liczącym 30-60 samochodów, w porównaniu z nakładami ponoszonymi przez firmę CFM. W zakres czynności wchodzą wszystkie przewidziane przez producenta przeglądy, wymiany płynów i oleju, wymiana piór wycieraczek, klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych i elementów zawieszenia.


*opracowanie własne Volkswagen Leasing, na podstawie analizy realnych kosztów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zarządzania flotą przez firmę CFM, która serwisuje samochody w autoryzowanych stacjach obsługi, w większości przypadków ponoszone przez klienta koszty będą niższe – głównie ze względu na większe rabaty uzyskane przez firmę CFM od ASO. Dodatkowo firmy wynajmu korzystają z zaawansowanych i stale aktualizowanych systemów kontroli kosztów, które pozwalają na bardziej skrupulatną analizę wydatków flotowych niż przy samodzielnym zarządzaniu samochodami.
W  wykonywanych we własnym zakresie kalkulacjach zawsze warto dodać rezerwę na poczet napraw, które mogą być niezbędne po okresie gwarancji. Jeśli firma zdecyduje się na usługę CFM i użytkuje samochody zgodnie z zasadami normatywnego zużycia, to niespodziewane naprawy nie generują dla klienta żadnych kosztów, ponieważ pokrywa je miesięczna rata za serwis i naprawy.

Zobacz też: Przetarg na zakup samochodu

Którą usługę leasingu wybrać przy finansowaniu floty firmowej?

Na rynku istnieje wiele produktów leasingowych, w dużej mierze dowolnie konfigurowalnych i często „szytych na miarę” oczekiwań użytkowników służbowych pojazdów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji powinni oni dokonać gruntownej analizy swoich potrzeb flotowych i zdefiniować cele, które firmowe auta mają realizować. Warto wtedy współpracować z partnerem, który dysponuje wieloletnim know-how
i wesprze przedsiębiorcę jako profesjonalny doradca w biznesie.

Tekst: Bartłomiej Siuchniński, Kierownik Działu Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA