DHL pomógł w odbiorze Ebraera prze PLL LOT
REKLAMA
REKLAMA
Samolot przyleciał do Warszawy bezpośrednio od producenta z Brazylii i jest pierwszym samolotem tego typu, który będzie latał w barwach LOTu. Do tej pory przewoźnik korzysta z 29 samolotów brazylijskiego producenta, wśród których znajduje się dziesięć modeli Embraer 170, 14 modeli Embraer 175 oraz pięć Embraerów 145. Do lutego 2012 roku flota LOT-u wzbogaci się o kolejne trzy samoloty Embraer 195.
REKLAMA
REKLAMA
- Samolot został zgłoszony do procedury dopuszczenia do obrotu z końcowym przeznaczeniem, pozwalającej na uprzywilejowane traktowanie taryfowe ze względu na jego końcowe przeznaczenie. Specyfika tej procedery celnej oznaczała w tym konkretnym przypadku zastosowanie obniżonych stawek celnych. – powiedziała Monika Olesińska, Custom Broker Manager w firmie DHL Global Forwarding.
- Objęcie towaru tą procedurą wymagało wcześniejszego uzyskania odpowiedniego pozwolenia. Na pokładzie maszyny w trakcie rewizji z udziałem Urzędu Celnego potwierdziliśmy dokumentację samolotu, w tym numery seryjne oraz numery silników, a także certyfikaty niezbędne do dopuszczenia go do ruchu w Polsce. – dodała Monika Olesińska.
Embraer 195, największy z modeli należących do rodziny Embraera, to samolot średniego zasięgu (2 600 km). Maksymalna prędkość przelotowa samolotu to 890 km/h, a długość i rozpiętość skrzydeł wynoszą odpowiednio 38,65 oraz 28,72 metra.
Na jego pokładzie znajduje się 112 foteli pasażerskich. Od czasu swojego pierwszego rejsu do Brukseli 15 kwietnia br., samolot już obsługuje rejsy średniego zasięgu w ramach europejskiej siatki połączeń LOT-u.
REKLAMA
REKLAMA