REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zgłosić propozycję dot. rozkładu jazdy PKP Intercity w sezonie 2016/1017

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zgłosić propozycję dot. rozkładu jazdy PKP Intercity w sezonie 2016/1017.
Jak zgłosić propozycję dot. rozkładu jazdy PKP Intercity w sezonie 2016/1017.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Od 24 lutego do 5 marca każdy może zgłosić propozycje nowego rozkładu jazdy PKP Intercity w sezonie 2016/1017. Jak to zrobić?

Jak zgłosić propozycję dot. rozkładu jazdy PKP Intercity w sezonie 2016/1017

Przez ponad tydzień, od 24 lutego do 5 marca 2016 r., każdy może zgłosić propozycje dotycząca nowego rozkładu jazdy PKP Intercity w sezonie 2016/2017. Pozycję można składać wypełniając specjalny formularz na stronie internetowej przewoźnika.

REKLAMA

"W środę rozpoczęły się konsultacje społeczne nowego rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity na sezon 2016/2017" - poinformował w komunikacie przewoźnik.

REKLAMA

"Chcemy lepiej dopasowywać rozkłady jazdy do oczekiwań pasażerów. Pracując nad nową siatką połączeń, korzystamy ze sprawdzonego narzędzia, konsultacji społecznych. Nawet najdrobniejsza wskazówka może być dla nas bardzo cenna" - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz.

Przewoźnik przygotował na stronie http://rozkladjazdy.badanie.net/ specjalną ankietę, w ramach której każdy może zgłosić swoje sugestie czy pomysły. Propozycje mogą odnosić się np. do godzin czy terminów kursowania pociągów. Ważne jest, aby opierać swe propozycje na obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy.

Formularz będzie aktywny do 5 marca br. Jak zapewnia przewoźnik zgłoszone uwagi w miarę możliwości, po uzgodnieniach z zarządcą infrastruktury (PKP PLK) oraz ministerstwem infrastruktury i budownictwa, zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia - będzie opóźnienie?

Proces tworzenia rozkładu jazdy

Proces tworzenia rozkładu jazdy przewoźników kolejowych rozpoczyna się w styczniu, kiedy zapadają pierwsze ustalenia związane z ofertą międzynarodową.

Na podstawie przekazanych przez zarządcę infrastruktury (PKP PLK) czasów jazdy na poszczególnych liniach, w lutym jest tworzony wstępny zarys rozkładu jazdy. Wtedy też odbywają się wewnętrzne ustalenia na temat oferty w nowym rozkładzie z zamawiającym usługi, czyli przewoźnikami kolejowymi funkcjonującym w naszym kraju. W przypadku PKP Intercity jest to ministerstwo infrastruktury i budownictwa.

Zobacz też: Czy samofakturowanie może dotyczyć usług transportowych?

REKLAMA

Pod koniec marca i w kwietniu składane są wnioski do PKP PLK o przydzielenie trasy pociągu w nowym rozkładzie jazdy. W okresie od maja do sierpnia odbywa się proces konstrukcji i koordynacji rozkładu jazdy, w którym uczestniczą wszyscy przewoźnicy pasażerscy i zarządca infrastruktury. Następnie we wrześniu zarządca infrastruktury, czyli PKP PLK przekazuje przewoźnikom rozkład jazdy w celu akceptacji i naniesienia ewentualnych poprawek.

Ostatecznie w listopadzie PKP PLK przekazuje zatwierdzone trasy pociągów, jakie będą obowiązywały w nowym rozkładzie, który tak jak i w całej zachodniej Europie, wchodzi w Polsce w drugą niedzielę grudnia, czyli w tym przypadku w 11 grudnia 2016 r. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA