REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inwestycje portu w Gdańsku do 2020 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Inwestycje portu w Gdańsku do 2020 r.
Inwestycje portu w Gdańsku do 2020 r.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA poinformował, że firma zainwestuje do 2020 r. w port ponad miliard złotych. Znaczna część tej kwoty ma pochodzić z europejskich środków pomocowych.

W porcie w Gdańsku pogłębią tor wodny, przebudują Nabrzeża

W czwartek Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA poinformował w komunikacie, że wśród inwestycji o łącznej wartości ponad 1 mld zł są inwestycje współfinansowane przez europejskie środki pomocowe (835 mln zł) oraz inwestycje finansowane ze środków własnych (234 mln zł).

REKLAMA

Wśród przedsięwzięć współfinansowanych ze środków UE są m.in. projekty związane z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym. Firma planuje przebudowę w Porcie Wewnętrznym 16 odcinków nabrzeży o łącznej docelowej długości 5,8 km.

Zobacz też: Eurolot przestanie latać z końcem marca 2015 r.

REKLAMA

Port liczy, że dzięki poprawie warunków nawigacyjnych, Port Wewnętrzny stanie się bardziej dostępny dla większych jednostek, o długości 250 m, szerokości 35 m i zanurzeniu 10,6 m. W ramach tej inwestycji planuje się m.in.: pogłębienie toru wodnego w Porcie Wewnętrznym (87 mln zł) oraz przebudowę Nabrzeży: Oliwskiego (76 mln zł), Zbożowego i Wisłoujście (111 mln zł), Nabrzeża Dworzec Drzewny, Nabrzeża Węglowego i Rudowego (161 mln zł) oraz budowę Nabrzeża Północnego w Porcie Północnym (116 mln zł).

W nadchodzących latach port zamierza wydać 122 mln zł na rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym. Na rozbudowę systemu sieci komunikacyjnej rejonu Basenu Górniczego i Nabrzeża Przemysłowego, które obecnie są terenami dynamicznego rozwoju w obszarze Portu Wewnętrznego, planuje wydać 95 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak podaje spółka, ponad 44 mln zł planuje wydać na rozbudowę intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. Docelowy program rozbudowy terminalu kontenerowego zakłada możliwość osiągnięcia zdolności przeładunkowej około 100 tys. TEU rocznie (TEU - jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp - PAP). W ramach projektu przewiduje się przebudowę placu składowego kontenerów na powierzchni ok. 2,57 ha oraz przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego na powierzchni ponad jednego hektara.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Inwestycje przy wsparciu UE i ze środków własnych

REKLAMA

Wśród inwestycji bieżących realizowanych ze środków własnych portu o łącznej wartości 234 mln zł są: pogłębienie akwenu manewrowego pomiędzy Pirsem Rudowym a DCT (30 mln zł), przebudowa części Nabrzeża Przemysłowego (24 mln zł), umocnienie dna przy Pisie Węglowym (18,5 mln zł) i modernizacja pali stalowych Pirsu Rudowego (19 mln zł).

Na terenie portu swoje inwestycje realizują też kontrahenci Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Do najważniejszych projektów należą rozbudowa terminalu kontenerowego DCT Gdańsk (inwestycja o wartości ok. 1,1 mld zł) i budowa Terminalu Naftowego Gdańsk przez PERN (wartość inwestycji 826 mln zł).

W 2014 roku w porcie w Gdańsku przeładowano rekordową ilość ładunków, ponad 32,3 mln ton, co oznacza wzrost o 7 procent w porównaniu z 2013 rokiem. Port podał, że w ostatnich sześciu latach przeładunki wzrosły o ponad 70 procent.

Na terenie portu działają m.in. Terminal Kontenerowy DCT, Baza Paliw Płynnych, Terminal Węglowy i Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG). (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA