REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie korzyści przynosi wdrożenie systemów WMS i TMS?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Lichocik
Grzegorz Lichocik
Technologia głosowa w magazynie fot. Dachser
Technologia głosowa w magazynie fot. Dachser

REKLAMA

REKLAMA

Jeden system informatyczny do zarządzania transportem oraz logistyką magazynową na całym świecie w całej firmie daje przewagę konkurencyjną, a to co wyróżnia dodatkowo to ich wzajemne połączenie. Po co to wszystko?

Dzięki jednemu systemowi, stosowanemu w całej firmie, na całym świecie, obsługa klientów, którzy są globalnymi koncernami lub firmami działającymi międzynarodowo, jest bardzo sprawna. Systemy IT stosowane np. w Dachser są systemami autorskimi i zostały opracowane przez informatyków firmy.

REKLAMA

REKLAMA

System jest w miarę zapotrzebowania aktualizowany oraz udoskonalany i jest wykorzystywany obecnie do zarządzania ponad 2 mln palet. Sytuacja ta jest również bardzo komfortowa dla samych klientów, którzy mają pewność, że procesy zachodzące u operatora logistycznego wszędzie działają tak samo. Dzięki takiemu rozwiązaniu oraz wieloletniemu doświadczeniu firmy, koszty wdrożenia czy przystosowania systemu dla nowego klienta są minimalizowane. Nie trzeba tworzyć nowych nakładek do systemu dla każdego nowego klienta. Można skorzystać z gotowych, sprawdzonych rozwiązań. Klienci, którzy dysponują swoim systemem do zarządzania logistyką, widząc tak opracowany system często stwierdzają, że jest on lepszy – bardziej intuicyjny, kompletny i szczegółowy.


To jak system już działa, widać poprzez jego zalety – zmniejszenie liczby błędów, pomyłek, sprawniejsze zarządzanie logistyką, a w wyniku tego – obniżenie kosztów związanych z samą logistyką, ale także obsługą zwrotów oraz reklamacji. Jeśli chodzi o dodatkowe koszty związane ze stosowaniem systemu, dotyczą one ewentualnie samego wdrożenia systemu. Informacje, jakie generuje system, są przydatne nie tylko operatorowi, do sprawnej obsługi procesów i raportowania dla klientów. Można na ich podstawie wyciągać np. wnioski dotyczące sprzedaży w określonym miejscu, zainteresowania sezonowego towarami itp. Są one szczególnie przydatne dla klientów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z systemem IT do zarządzania logistyką.

Magazynowanie: Active Report

Równie dobrym narzędziem jest system proaktywnej kontroli jakości – Active Report. Dzięki niemu na każdym etapie obsługi przesyłki można sprawdzić jej status. System jest wyjątkowo przydatny w sytuacjach, kiedy z przesyłką się coś dzieje, np. jest uszkodzona lub z jakiegoś powodu jej dostarczenie się opóźni. Każdy pracownik magazynu lub kierowca, wyposażony w skaner połączony z siecią IT, może wykonać fotografię dokumentującą uszkodzenie, która razem z wiadomością e-mail trafia błyskawicznie do klienta.

REKLAMA

Wie on wtedy, co wydarzyło się przesyłką i od razu może zareagować – podjąć decyzję o jej zawróceniu do nadawcy lub po konsultacji z odbiorcą, zlecić kontynuację jej dostarczenia. Klienci, którzy mają doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, doskonale zdają sobie sprawę z zalet takiego systemu. W firmie Dachser Active Report był tworzony na podstawie wieloletnich doświadczeń z myślą o jak najwyższej jakości usług. Dzięki niemu operator nie potrzebuje innego, zewnętrznego systemu jakościowego, typu ISO 9001. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największą zaletą stosowanych systemów IT mają klienci dzięki korzyściom dodanym do usług. Są nimi wysoka jakość, niezawodność oraz sprawne zarządzanie procesami logistycznymi. Dachser korzysta obecnie z jednego systemu IT do zarządzania transportem TMS – Domino, logistyką magazynową WMS – Mikado oraz do zarządzania transportem morskim i lotniczym- Othello.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA