REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie korzyści przynosi wdrożenie systemów WMS i TMS?

Grzegorz Lichocik
Grzegorz Lichocik
Technologia głosowa w magazynie fot. Dachser
Technologia głosowa w magazynie fot. Dachser

REKLAMA

REKLAMA

Jeden system informatyczny do zarządzania transportem oraz logistyką magazynową na całym świecie w całej firmie daje przewagę konkurencyjną, a to co wyróżnia dodatkowo to ich wzajemne połączenie. Po co to wszystko?

Dzięki jednemu systemowi, stosowanemu w całej firmie, na całym świecie, obsługa klientów, którzy są globalnymi koncernami lub firmami działającymi międzynarodowo, jest bardzo sprawna. Systemy IT stosowane np. w Dachser są systemami autorskimi i zostały opracowane przez informatyków firmy.

REKLAMA

REKLAMA

System jest w miarę zapotrzebowania aktualizowany oraz udoskonalany i jest wykorzystywany obecnie do zarządzania ponad 2 mln palet. Sytuacja ta jest również bardzo komfortowa dla samych klientów, którzy mają pewność, że procesy zachodzące u operatora logistycznego wszędzie działają tak samo. Dzięki takiemu rozwiązaniu oraz wieloletniemu doświadczeniu firmy, koszty wdrożenia czy przystosowania systemu dla nowego klienta są minimalizowane. Nie trzeba tworzyć nowych nakładek do systemu dla każdego nowego klienta. Można skorzystać z gotowych, sprawdzonych rozwiązań. Klienci, którzy dysponują swoim systemem do zarządzania logistyką, widząc tak opracowany system często stwierdzają, że jest on lepszy – bardziej intuicyjny, kompletny i szczegółowy.


To jak system już działa, widać poprzez jego zalety – zmniejszenie liczby błędów, pomyłek, sprawniejsze zarządzanie logistyką, a w wyniku tego – obniżenie kosztów związanych z samą logistyką, ale także obsługą zwrotów oraz reklamacji. Jeśli chodzi o dodatkowe koszty związane ze stosowaniem systemu, dotyczą one ewentualnie samego wdrożenia systemu. Informacje, jakie generuje system, są przydatne nie tylko operatorowi, do sprawnej obsługi procesów i raportowania dla klientów. Można na ich podstawie wyciągać np. wnioski dotyczące sprzedaży w określonym miejscu, zainteresowania sezonowego towarami itp. Są one szczególnie przydatne dla klientów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z systemem IT do zarządzania logistyką.

Magazynowanie: Active Report

Równie dobrym narzędziem jest system proaktywnej kontroli jakości – Active Report. Dzięki niemu na każdym etapie obsługi przesyłki można sprawdzić jej status. System jest wyjątkowo przydatny w sytuacjach, kiedy z przesyłką się coś dzieje, np. jest uszkodzona lub z jakiegoś powodu jej dostarczenie się opóźni. Każdy pracownik magazynu lub kierowca, wyposażony w skaner połączony z siecią IT, może wykonać fotografię dokumentującą uszkodzenie, która razem z wiadomością e-mail trafia błyskawicznie do klienta.

REKLAMA

Wie on wtedy, co wydarzyło się przesyłką i od razu może zareagować – podjąć decyzję o jej zawróceniu do nadawcy lub po konsultacji z odbiorcą, zlecić kontynuację jej dostarczenia. Klienci, którzy mają doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, doskonale zdają sobie sprawę z zalet takiego systemu. W firmie Dachser Active Report był tworzony na podstawie wieloletnich doświadczeń z myślą o jak najwyższej jakości usług. Dzięki niemu operator nie potrzebuje innego, zewnętrznego systemu jakościowego, typu ISO 9001. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największą zaletą stosowanych systemów IT mają klienci dzięki korzyściom dodanym do usług. Są nimi wysoka jakość, niezawodność oraz sprawne zarządzanie procesami logistycznymi. Dachser korzysta obecnie z jednego systemu IT do zarządzania transportem TMS – Domino, logistyką magazynową WMS – Mikado oraz do zarządzania transportem morskim i lotniczym- Othello.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA