Jaki wybrać bagażnik dodatkowy?
REKLAMA
REKLAMA
Na rynku jest wiele firm produkujących bagażniki. W zasadzie można dokupić taką część do każdego modelu auta. Są one przystosowane do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach. Bagażnik powinien posiadać zabezpieczenie przed kradzieżą sprzętu bez potrzeby instalowania dodatkowych gwarantów.
Przy tak dużym rynku motoryzacyjnym możemy nawet wybrać miejsce jego zamontowania. Kiedyś można było zobaczyć na autach bagażniki w kształcie dużej platformy, na której ewentualnie kładło się lub przywiązywało rowery.
REKLAMA
Teraz możemy je zamontować na dachu albo na tylnej pokrywie starego bagażnika, bez względu, czy to sedan, hatchback czy kombi. Możemy też zamontować platformę przyczepianą do haka holowniczego, która pomieści nawet cztery rowery.
Zobacz również: Jak korzystać z kamery cofania?
REKLAMA
Dostępne są również bagażniki na deski windsurfingowe czy snowboardowe oraz na narty. Tutaj także będziemy mogli spokojnie pozostawić nasz sprzęt przypięty dobrymi zabezpieczeniami. Montaż takich elementów jest dość prosty ze względu na uniwersalne mocowania we wszystkich modelach samochodów.
Pamiętajmy, że jazda z umieszczonym na dachu bagażnikiem z załadowanymi rowerami to dodatkowe obciążenie dla auta. Hamowanie, zakręty i silne podmuchy wiatru to czynniki, wobec których powinno się zachować szczególną ostrożność. W Niemczech, gdzie do prędkości podchodzi się najmniej restrykcyjnie w Europie, samochody z wszelkiego rodzaju bagażnikami mają narzucone ograniczenie do 130 km/h.
Zobacz również: Jak podłączyć słuchawkę do radia CB?
Niestety jazda z bagażnikiem i rowerami na dachu wiąże się z dodatkowym hałasem wywołanym przez opór powietrza. Ma to związek również ze zwiększonym zużyciem paliwa i obniżeniem komfortu jazdy. Pamiętajmy więc, żeby zdejmować bagażnik, kiedy nie jest nam potrzebny.
REKLAMA
REKLAMA