REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Paliwa na duże mrozy

Subskrybuj nas na Youtube
paliwo Fot. Fotolia
paliwo Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zimą, na stacjach paliw jest dostępne paliwo zimowe o obniżonych temperaturach mętnienia i blokowania filtra. Dotyczy to zarówno oleju napędowego, jak i benzyny. Jednak paliwa zimowe mogą przegrać walkę z naprawdę srogim mrozem. Okazuje się, że w Polsce dostępne jest również paliwo "arktyczne".

Problem związany z reakcją paliwa na silne mrozy nie dotyczy jedynie kierowców używających samochody z silnikami wysokoprężnymi.

REKLAMA

W sieci stacji paliw możemy kupić benzynę przystosowaną do eksploatacji w zimowych warunkach. Na stacjach Statoil dostępna jest Suprema 98, której zmodyfikowana formuła powoduje zwiększoną prężność par oraz wyższy indeks lotności tych paliw. Parametry te wpływają na łatwość rozruchu i prawidłową eksploatację silnika w ujemnych temperaturach. Benzyna jest ponadto wzbogacona dodatkiem uszlachetniającym, który (według zapewnień producenta) sprawia, że silnik jest chroniony przed osadami, co przyczynia się do wydłużenia jego żywotności oraz zwiększenia osiągów.

Zobacz też: Wysokooktanowe paliwo - czy poprawia osiągi samochodu?

REKLAMA

Także właściciele samochodów napędzanych silnikami przystosowanymi do zasilania LPG zimą tankują mieszankę gazów zmodyfikowaną pod kątem eksploatacji w niskich temperaturach. Supragaz został zmodyfikowany w taki sposób, by zwiększyć ilość lotnego propanu. Zapewnia to bardziej równomierną i wydajniejszą pracę silnika.

Zimowa aura jest najbardziej kłopotliwa dla kierowców korzystających z samochodów napędzanych silnikami Diesla. Pod wpływem niskich temperatur z oleju napędowego wytrącają się kryształki parafin, które łączą się w większe cząstki zapychając układ paliwowy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowy zimowy olej napędowy stosowany na stacjach Statoil ma niższa zawartość biokomponentów (ok. 7%), które są przyczyną powstawania osadów w układzie wtryskowym. Co więcej temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP, ułatwia rozruch podczas mrozów) jest obniżona do - 20 stopni Celcjusza.

Zobacz też: RON, MON i DON - liczba oktanowa paliwa

Jednak w naszej strefie klimatycznej, mrozy potrafią być siarczyste. Na takie okazje Statoil przygotował paliwo Arktyczny DieselGold, który nie zawiera biokomponentów, ma obniżoną (od - 42 do - 32 stopni Celcjusza w zależności od regionu, w którym jest sprzedawany) temperaturę blokowania zimnego filtra oraz gwarantowaną temperaturę mętnienia na poziomie - 22 stopnie Celcjusza.

Źródło: Materiały prasowe Statoil.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA