REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest niskotemperaturowa lepkość oleju?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Castrol
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Olej Ford Castrol Magnatec Professional pojawił się w maju 2012 roku.
Olej Ford Castrol Magnatec Professional pojawił się w maju 2012 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Olej silnikowy musi pracować w bardzo zróżnicowanych warunkach. Jednym z najbardziej zmieniających się parametrów jest temperatura pracy powiązana z temperaturą otoczenia i charakterystyką termiczną silnika. Ekspert firmy Castrol wyjaśnia, co to jest niskotemperaturowa lepkość oleju?

Olej musi zagwarantować jak najlepsze warunki współpracy elementów jednostki napędowej podczas rozruchu i rozgrzewania się. Podczas każdego uruchomienia, silnik musi pokonywać zwiększone opory płynięcia oleju.

REKLAMA

Jak dowodzą testy zużycia prowadzone przez organizacje API (Amerykański Instytut Nafty) oraz ACEA (Europejskie Zrzeszenie Producentów Samochodów) podczas rozruchu i rozgrzewania się silnika, czyli przez pierwsze 15 minut pracy, dochodzi nawet do 75% całkowitego zużycia jednostki napędowej. Walczyć z takimi zjawiskami możemy w dwojaki sposób: 

Zobacz też: Dlaczego zbyt częsta wymiana oleju silnikowego szkodzi

Pierwszym jest stosowanie oleju o bardzo niskiej temperaturze płynięcia. Parametr ten mówi o najniższej temperaturze w której olej ma postać płynną i zarazem jest to graniczna temperatura w której olej jest w stanie umożliwić bezpieczny rozruch silnika. Zawsze powinniśmy wybierać takie oleje, które posiadają temperaturę płynięcia niższą niż możliwe zimowe temperatury rozruchu. Uznaje się, iż minimum dla terenu Polski jest -30ºC, a niższe temperatury w tym aspekcie będą poprawiały charakterystykę pracy oleju podczas rozruchu i rozgrzewania oleju. Jednym z rekordzistów w tym parametrze jest Castrol EDGE 0W-40 który zaczyna płynąć przy -60ºC. Dzięki tak dużej stabilności możemy spodziewać się znakomitej ochrony nawet przy bardzo niskich temperaturach otoczenia. Ograniczamy do minimum czas dotarcia oleju do najdalszych elementów silnika, zmniejszamy opory rozruchu silnika i ilość energii elektrycznej pobieranej z akumulatora podczas uruchamiania.

Zobacz też: Co oznaczają symbole na pojemnikach olei silnikowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Drugim sposobem na zmniejszenie zużycia podczas rozruchu i rozgrzewania silnika jest stosowanie olejów Castrol Magnatec. Oleje te wykorzystują technologię Inteligentnych Molekuł® które dzięki przywieraniu do współpracujących elementów silnika chronią go od momentu rozruchu przez czas rozgrzewania oraz podczas dalszej pracy.

Dbać o żywotność najważniejszych elementów silnika (i zminimalizować zużycie jednostki napędowej) można więc w bardzo prosty sposób - wystarczy stosować środki smarne wysokiej jakości, a także powstrzymywać się od korzystania z pełnej mocy silnika gdy nie jest on jeszcze rozgrzany.

Autor: Paweł Mastalerek (Kierownik Działu Technicznego Castrol)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA