REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wyjazd samochodem do Rzymu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Czywiesz.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rzym naszpikowany jest muzeami, klimatyczną architekturą oraz świetnie rozwiniętą bazą turystyczną tj. restauracje, kluby, hotele. Włochy to jeden z najbardziej atrakcyjnych turystycznie krajów Europy i każdy obywatel UE powinien choć raz odwiedzić to miasto.

Droga przez Słowację i Austrię

REKLAMA

Proponowana trasa wiedzie przez Czechy, do których dostaniemy się przekraczając granicę w Cieszynie. Dzięki strefie Schengen formalne granice de facto nie istnieją, więc jest to duża wygoda dla kierowców. Kierując się w kierunku Eadcy, po przejechaniu 86 kilometrów wjeżdżamy na autostradę do Bratysławy. Na obwodnicy zjazdem na Volfsthal kierujemy się ku Austrii. Następnie musimy wybrać trasę E58 do Wiednia, a dokładniej dostać się do autostrady południowej A2. Po 153 kilometrach dojeżdżamy do Grazu. Następnymi etapami podróży są Klagenfurt i Villach. Później docieramy do granicy włoskiej.

Zobacz również: Wyjazd samochodem do Portugalii

Czechy i Austria

Droga przez Czechy wiedzie przez Frydek-Mistek drogą E462. Później kierując się na Ołomuniec dojedziemy do Brna. Stamtąd musimy jechać drogą E461 do przejścia granicznego w Mikulovie, następnie kierujmy się drogą B7 do Wiednia. W Wiedniu należy znaleźć autostradę A2. Później analogicznie jak podczas pierwszej trasy musimy kierować się do Villach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Włochy

Będąc na terytorium Włoch zmieniamy numer drogi na A23, jadąc autostradą Alpe-Adria. 24 km za Udine wjeżdżamy na autostradę A4 Wenecja – Triest. W Padwie musimy natomiast zjechać na autostradę A13 w kierunku Bolonii. Schyłkowy etap liczy 251 km. Przed Bolonią należy dojechać do autostrady A1, która doprowadzi nas już do celu naszej podróży.

Koszty wyprawy

Poza paliwem na nasze koszty złoży się wykupienie tzw. winietek, które są formą opłaty za przejazd autostradami. 15-dniowa winietka w Słowacji to koszt rzędu 200 koron. Za 7-dniową winietę w Słowacji będziemy musieli zapłacić 150 koron czyli 16 zł. Za najtańszą , 10-dniową winietę w Austrii zapłacimy 7,60 euro. Są one dostępne m.in. na stacjach benzynowych czy też w niektórych sklepach.

W Polsce możemy je nabyć w Polskim Związku Motorowym lub za pośrednictwem strony www.pzmot.pl.

Opłata za przejazd włoskimi autostradami jest już nieco wyższa niż w pozostałych krajach. Przejazd w jedną stronę będzie kosztował nas w granicach 40 euro.

Reasumując, cała podróż, dodając jeszcze koszty paliwa, wyniesie nas w granicach 700-800 zł. Przejazd z Polski do Rzymu zajmie nam od 20 – 22 godzin, przy założeniu, że nie będziemy zatrzymywać się na dłuższe postoje.

Zobacz również: Gdzie warto wybrać się samochodem w Europie?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA