Nowy Focus od 16 tysięcy funtów
REKLAMA
REKLAMA
W Wielkiej Brytanii najnowszy Focus oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia (Edge, Zetec, Titanium oraz Titanium X). Najtańsza wersja standardowo wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 105 KM będzie kosztować od 15 995 funtów. Za najtańszego Diesla (TDCi 1.6 95 KM) trzeba będzie zapłacić 16 995 funtów.
REKLAMA
W standardowym wyposażeniu Focusa oferowanego w Wielkiej Brytanii znajdziemy m.in. poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, ABS, ESP, system Isofix, radio cyfrowe (DAB), funkcję Bluetooth oraz port USB. Podobnie jak w przypadku Forda C-Max, kierowca będzie miał do dyspozycji układ poprawiający stabilność na zakrętach (Torque Vectoring Control).
Zobacz również: Młody kierowca szybciej niż 50 km/h nie pojedzie
REKLAMA
System TVC stale dokonuje podziału momentu między oba przednie koła, w sposób optymalnie dostosowany do warunków jazdy i nawierzchni. W szczególności, podczas przyspieszania na łukach, układ przyhamowuje koło poruszające się po wewnętrznej, dzięki czemu większy moment jest przekazywany na koło po zewnętrznej. W efekcie zwiększa się przyczepność i samochód lepiej trzyma się drogi.
Na liście wyposażenia dodatkowego klient znajdzie m.in. inteligentny tempomat z funkcją ostrzegania o przeszkodzie znajdującej się z przodu pojazdu i układ chroniący przed kolizją przez włączenie hamulców, system monitorowania martwego pola widzenia kierowcy, a także częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowanie wzdłuż krawężnika w miejscach o ograniczonej przestrzeni.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej Focusa trzeciej generacji w niemieckich zakładach Saarlouis oficjalnie miało miejsce 6 grudnia. Równolegle z tym wydarzeniem koncern uruchomił montaż omawianego modelu w Ameryce Północnej. Za Oceanem nowy Focus kosztuje od 16 995 dolarów.
Zobacz również: Ford i Honda mają najwięcej wiernych klientów
Nowy Focus został skonstruowany w Europie z przeznaczeniem do sprzedaży w ponad 120 krajach na całym świecie. Samochód powstał na nowej globalnej platformie segmentu C firmy Ford Motor Company. Do 2012 roku konstrukcja ta stanie się podstawą co najmniej dziesięciu pojazdów na całym świecie produkowanych w liczbie dwóch milionów sztuk rocznie.
Źródło: samar
REKLAMA
REKLAMA