Technologia Fiata nagrodzona w USA
REKLAMA
REKLAMA
Układ elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, wprowadzony na rynek przez FPT zyskuje uznanie w Stanach Zjednoczonych. Technologia MultiAir dostępna jest w silniku o pojemności 1,4 litra we wprowadzanym ten na rynek modelu Fiat 500.
REKLAMA
MultiAir charakteryzuje się kontrolą ilości powietrza zasysanego do cylindrów bez wykorzystywania przepustnicy, redukując dzięki temu zużycie paliwa i emisję CO2, zapewniając przy tym moc większą o 10% i moment obrotowy wyższy o 15%.
Zobacz również: Audi RS3 Sportback – kompakt na sterydach
W czerwcu tego roku silnik 1,4 Turbo opracowany przez FPT (pierwszy silnik z technologią MultiAir) zdobył europejską nagrodę "Silnik Roku" w kategorii najlepszego nowego silnika, przyznaną przez międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy - specjalistów z 32 krajów.
Obecnie system MultiAir jest dostępny w modelach: Abarth Punto Evo, Alfa Romeo MiTo, Alfa Romeo Giulietta, Lancia Delta, Fiat 500, Fiat Bravo, Fiat Punto Evo.
Zobacz również: Nowa Impreza, już nie przypomina Lanosa
REKLAMA
REKLAMA