Debiut nowego Audi A5 w Polsce!

Kamil Fraszkiewicz
rozwiń więcej
Audi A5 Coupe II / Audi
Audi przedstawiło polskie ceny modelu A4 i S5. Okazuje się, że to luksusowe coupe niemieckiej marki można mieć za niecałe 160 tys. zł. Czy charakteryzuje się nowy model na tle swojego poprzednika?

Nowe Audi A5 jest już dostępne w polskich salonach. Na razie w wersji Coupe i Sportback, za to także w sportowych odmianach z serii S! Na kabriolet trzeba zaczekać do marca 2017 roku. Podstawowy egzemplarz Audi A5 można nabyć za 159 900 zł i to niezależnie od tego czy mowa jest o nadwoziu Coupe czy Sportback. Sportowa wersje S5 Coupe i S5 Sportback są znacznie mocniejsze, ale i droższe. Ich ceny rozpoczynają się 308 600 zł. Szczegółowy cennik znajduje się na końcu artykułu.

Audi A5 - nadwozie

Nowe Audi A5 choć pozornie wydaje się być tylko lekko odświeżonym modelem, to w gruncie rzeczy jest zupełnie nową konstrukcję na tle swojego poprzednika. Zredukowana m.in masę pojazdu (o około 60 kg) oraz poprawiono współczynnik oporu powietrza. Teraz wynosi on zaledwie Cx=0,25 co plasuje ten A5 Coupe na czele w swoim segmencie aut! Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent (w porównaniu z modelem poprzednim) sztywność skrętną karoserii. 

Audi A5 Coupe II

Audi

Audi

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

Audi A5 - wnętrze

We wnętrzu zmiany jakie poczyniono w nowym A5 są zdecydowanie łatwiej zauważalne. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, bardzo podobno do tej z najnowszego A4, została wyposażona m,.in. w Audi virtual cockpit. Ten 12,3-calowy ekran ciekłokrystaliczny może zastąpić klasyczne, analogowe zegary. Dzięki wysokiej rozdzielczości (1440 na 540 pixeli) może prezentować on wysokiej jakości grafikę. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus (z monitorem o przekątnej 8,3-cala), który umieszczony został na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo-przyciskowy. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad. Pole to służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób powiększać i pomniejszać mapy. Cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. inteligentne wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.”

Wnętrze Audi A5 Coupe II przypomina to z A4.

Audi

Audi

Zwiększony z 2 751 mm do 2 764 mm rozstaw osi przełożył się na zwiększoną przestronność kabiny oraz powiększenie pojemności bagażnika do 465 l (z 455 l). Tylna kanapa może być dzielona w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można ją łatwo składać i rozkładać. Na życzenie klienta, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku. 

Audi A5 - silniki

Gama jednostek napędowych nowego Audi A5 początkowo obejmować będzie  pięć silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc wzrosła na tle poprzedników i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, mają łączyć wysoką wydajność z dużą mocą i wysoką kulturą pracy.

Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Najmocniejsza w gamie Audi A4 sersja S5, napędzana jest przez motor 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też i wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3 sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 354 KM czyli o 21 KM większą niż wcześniejsza wersja modelu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje wersji S5 tylko 4,7 sekundy, a średnie spalanie wg producenta wynosi 7,3 litra benzyny na 100 km.

Audi A5 - podwozie

Wyraźne zmiany zaszły także w podwoziu nowego Audi A5. Wprowadzono m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego działanie uzależnione jest od prędkości pojazdu w danej chwili. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu. Na wyposażeniu nowego Audi A5 są także amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Audi A5 - systemy wsparcia kierowcy

Audi A5, jak każde nowożytne auto tej marki zostało wyposażone w szereg nowoczesnych systemów wspomagających pracę kierowcy. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, która odciąża kierowcę w trakcie jazdy w korkach (auto samoczynnie rozpędza się i zwalania w trakcie jazdy w korku) oraz szereg asystentów jazdy w tym asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. 

Audi A5 - polski cennik

Wersja silnik skrzynia biegów nadwozie
2017

1.4 (150 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

159 900 zł

2017

2.0 (190 KM) TFSI

Manualna-6

Coupe

167 800 zł

2017

2.0 (190 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

167 800 zł

2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

191 600 zł

quattro 2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

201 600 zł

2017

2.0 (190 KM) TDI

Manualna-6

Coupe

177 700 zł

2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

187 200 zł

quattro 2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

197 200 zł

2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

220 000 zł

quattro 2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

230 000 zł

quattro 2017

3.0 (286 KM) TDI

Automatyczna-8 tiptronic

Coupe

263 000 zł

Sport 2017

1.4 (150 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

168 900 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TFSI

Manualna-6

Coupe

176 800 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

186 300 zł

Sport 2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

200 600 zł

Sport quattro 2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

210 600 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TDI

Manualna-6

Coupe

186 700 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

196 200 zł

Sport quattro 2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

206 200 zł

Sport 2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

229 000 zł

Sport quattro 2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

239 000 zł

-->
Sport quattro 2017
-->

3.0 (286 KM) TDI

Automatyczna-8 tiptronic

Coupe

272 000 zł

-->
S5 quattro 2017
-->

3.0 (354 KM) TFSI

Automatyczna-8 tiptronic

Coupe

308 600 zł

Moto
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

pokaż więcej
Proszę czekać...