REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus RC 200t - nowy silnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lexus RC 200t
Lexus RC 200t
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RC dotąd dostępny był wyłącznie w najmocniejszej wersji z 5-litrowym silnikiem. Japoński producennt rozszerza jednak gamę modeli o hybrydę oznaczoną symbolem 300h i benzynową wersję z turbo noszącą symbol 200t. Dziś przyjrzymy się tej drugiej odmianie.

Lexus RC 200t

Lexus rozszerzył paletę silnikową modelu RC o dwulitrowy motor z turbodoładowaniem. Jednostka ta generuje moc 245 KM i moment obrotowy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min. Szeroki zakres momentu obrotowego uzyskano poprzez zastosowanie szeregu nowoczesnych rozwiązań. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa D-4ST, zmienne fazy rozrządu dla zaworów wylotowych (układ VVT-i) oraz dolotowych (układ o rozszerzonym zakresie roboczym VVT-iW. Efekt ten uzyskano także dzięki zastosowaniu kolektora wydechowego 4-2, który łączy te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie (sprężanie lub rozprężanie), co w połączeniu z bardzo wydajną turbosprężarką z dwudzielną turbiną twin-scroll, ta innowacyjna konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych.

REKLAMA

Zobacz też: Lexus LC500 - luksusowe coupe

Moment obrotowy silnika Lexus RC 200t przenosi na tylne koła poprzez 8-stopniowy automat. Bazuje on na przekładni użytej w najmocniejszym Lexusie RC-F. Lexus nie oferuje do tego modelu ręcznej skrzyni biegów.

Osiągi Lexusa RC 200t zapowiadają się bardzo dobrze. Kierowca może liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,2 l na 100 km

Zawieszenie

REKLAMA

Lexus RC 200t został wyposażony w zaawansowane zawieszenie. Przednie opiera się na podwójnych wahaczach rozwidlonych a tylne na konstrukcji wielodrążkowej. W przednim zawieszeniu poddano modyfikacjom górne wsporniki, drążek stabilizatora, tuleje nr 2 wahaczy dolnych oraz zmieniono sztywność sprężyn śrubowych. W amortyzatorach zastosowano olej o niskim współczynniku tarcia oraz tłoki wykonane z materiału pozbawionego tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia siły tarcia. W tylnym zawieszeniu zastosowano podobne modyfikacje w odniesieniu do amortyzatorów, sprężyn śrubowych, drążka stabilizatora oraz górnych tulei nr 1.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Lexusie RC 200t F Sport dostępne jest adaptacyjne zawieszenie z funkcją elektronicznej modulacji charakterystyki (AVS). Wersja F Sport otrzymała także mechanizm różnicowy Torsena o podwyższonym tarciu wewnętrznym.

Wyposażenie

REKLAMA

Adekwatnie do klasy auta, dopasowano wyposażenie auta oraz wachlarz systemów bezpieczeństwa. Klient może zażyczyć sobie wersję z jednym z dwóch systemów multimedialnych obsługiwanych przez 7-calowy ekran. Pierwszy Lexus Display Audio (LDA) obsługiwany za pomocą 8-kierunkowego joysticka, ma możliwość łączenia się ze smartfonem, co pozwala na wykorzystywanie nawigacji dostępnej jako aplikacja w telefonie i wyświetlanie danych na 7-calowym ekranie.

Drugi, Lexus Premium Navigtation (Electro Multi Vision Navigation EMVN) został opracowany pod kątem doskonałego dostępu do usług sieciowych i zaawansowanych opcji interfejsów pokładowych. Dysponuje on funkcją łączności z multimediami, zapewniając kierowcy skoordynowaną kontrolę za pośrednictwem 4,2-calowego wyświetlacza wielofunkcyjnego oraz 7-calowego wyświetlacza umieszczonego w konsoli środkowej. został opracowany pod kątem doskonałego dostępu do usług sieciowych i zaawansowanych opcji interfejsów pokładowych.

Zobacz też: Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Miłośnicy dobrej muzyki także powinni znaleźć coś dla siebie. Lexus oferuje albo zaawansowane systemy Hi-Fi Pioneera (6-głośnikowy, 160-watowy lub 10-głośnikowy, 256-watowy) albo topowy 17-głośnikowy zestaw nagłośnieniowy Mark Levinson Premium Surround System, dostępny w nowym RC coupe wraz z systemem multimedialnym EMVN.

Bezpieczeństwo

Jeśli mowa o systemach bezpieczeństwa nowego Lexusa RC 200t to klient może liczyć na zintegrowana stabilizacja ruchu pojazdu, system monitorowania martwych pól widoczności (BSM), ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i o zjeżdżaniu z pasa ruchu, układ ochrony przedzderzeniowej z adaptacyjną kontrolą prędkości jazdy czy aktywną pokrywę silnika, zmniejszającą obrażenia pieszego przy ewentualnym potrąceniu. Oprócz tego w standardzie dostępnych jest 8 poduszek powietrznych, a w konstrukcji nadwozia użyto stali o wysokiej wytrzymałości.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA