REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Lexus RC 200t
Lexus RC 200t
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RC dotąd dostępny był wyłącznie w najmocniejszej wersji z 5-litrowym silnikiem. Japoński producennt rozszerza jednak gamę modeli o hybrydę oznaczoną symbolem 300h i benzynową wersję z turbo noszącą symbol 200t. Dziś przyjrzymy się tej drugiej odmianie.

Lexus RC 200t

Lexus rozszerzył paletę silnikową modelu RC o dwulitrowy motor z turbodoładowaniem. Jednostka ta generuje moc 245 KM i moment obrotowy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min. Szeroki zakres momentu obrotowego uzyskano poprzez zastosowanie szeregu nowoczesnych rozwiązań. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa D-4ST, zmienne fazy rozrządu dla zaworów wylotowych (układ VVT-i) oraz dolotowych (układ o rozszerzonym zakresie roboczym VVT-iW. Efekt ten uzyskano także dzięki zastosowaniu kolektora wydechowego 4-2, który łączy te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie (sprężanie lub rozprężanie), co w połączeniu z bardzo wydajną turbosprężarką z dwudzielną turbiną twin-scroll, ta innowacyjna konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Lexus LC500 - luksusowe coupe

Moment obrotowy silnika Lexus RC 200t przenosi na tylne koła poprzez 8-stopniowy automat. Bazuje on na przekładni użytej w najmocniejszym Lexusie RC-F. Lexus nie oferuje do tego modelu ręcznej skrzyni biegów.

Osiągi Lexusa RC 200t zapowiadają się bardzo dobrze. Kierowca może liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,2 l na 100 km

REKLAMA

Zawieszenie

Lexus RC 200t został wyposażony w zaawansowane zawieszenie. Przednie opiera się na podwójnych wahaczach rozwidlonych a tylne na konstrukcji wielodrążkowej. W przednim zawieszeniu poddano modyfikacjom górne wsporniki, drążek stabilizatora, tuleje nr 2 wahaczy dolnych oraz zmieniono sztywność sprężyn śrubowych. W amortyzatorach zastosowano olej o niskim współczynniku tarcia oraz tłoki wykonane z materiału pozbawionego tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia siły tarcia. W tylnym zawieszeniu zastosowano podobne modyfikacje w odniesieniu do amortyzatorów, sprężyn śrubowych, drążka stabilizatora oraz górnych tulei nr 1.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Lexusie RC 200t F Sport dostępne jest adaptacyjne zawieszenie z funkcją elektronicznej modulacji charakterystyki (AVS). Wersja F Sport otrzymała także mechanizm różnicowy Torsena o podwyższonym tarciu wewnętrznym.

Wyposażenie

Adekwatnie do klasy auta, dopasowano wyposażenie auta oraz wachlarz systemów bezpieczeństwa. Klient może zażyczyć sobie wersję z jednym z dwóch systemów multimedialnych obsługiwanych przez 7-calowy ekran. Pierwszy Lexus Display Audio (LDA) obsługiwany za pomocą 8-kierunkowego joysticka, ma możliwość łączenia się ze smartfonem, co pozwala na wykorzystywanie nawigacji dostępnej jako aplikacja w telefonie i wyświetlanie danych na 7-calowym ekranie.

Drugi, Lexus Premium Navigtation (Electro Multi Vision Navigation EMVN) został opracowany pod kątem doskonałego dostępu do usług sieciowych i zaawansowanych opcji interfejsów pokładowych. Dysponuje on funkcją łączności z multimediami, zapewniając kierowcy skoordynowaną kontrolę za pośrednictwem 4,2-calowego wyświetlacza wielofunkcyjnego oraz 7-calowego wyświetlacza umieszczonego w konsoli środkowej. został opracowany pod kątem doskonałego dostępu do usług sieciowych i zaawansowanych opcji interfejsów pokładowych.

Zobacz też: Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Miłośnicy dobrej muzyki także powinni znaleźć coś dla siebie. Lexus oferuje albo zaawansowane systemy Hi-Fi Pioneera (6-głośnikowy, 160-watowy lub 10-głośnikowy, 256-watowy) albo topowy 17-głośnikowy zestaw nagłośnieniowy Mark Levinson Premium Surround System, dostępny w nowym RC coupe wraz z systemem multimedialnym EMVN.

Bezpieczeństwo

Jeśli mowa o systemach bezpieczeństwa nowego Lexusa RC 200t to klient może liczyć na zintegrowana stabilizacja ruchu pojazdu, system monitorowania martwych pól widoczności (BSM), ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i o zjeżdżaniu z pasa ruchu, układ ochrony przedzderzeniowej z adaptacyjną kontrolą prędkości jazdy czy aktywną pokrywę silnika, zmniejszającą obrażenia pieszego przy ewentualnym potrąceniu. Oprócz tego w standardzie dostępnych jest 8 poduszek powietrznych, a w konstrukcji nadwozia użyto stali o wysokiej wytrzymałości.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA