Lexus RC 200t - nowy silnik
REKLAMA
REKLAMA
Lexus RC 200t
Lexus rozszerzył paletę silnikową modelu RC o dwulitrowy motor z turbodoładowaniem. Jednostka ta generuje moc 245 KM i moment obrotowy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min. Szeroki zakres momentu obrotowego uzyskano poprzez zastosowanie szeregu nowoczesnych rozwiązań. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa D-4ST, zmienne fazy rozrządu dla zaworów wylotowych (układ VVT-i) oraz dolotowych (układ o rozszerzonym zakresie roboczym VVT-iW. Efekt ten uzyskano także dzięki zastosowaniu kolektora wydechowego 4-2, który łączy te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie (sprężanie lub rozprężanie), co w połączeniu z bardzo wydajną turbosprężarką z dwudzielną turbiną twin-scroll, ta innowacyjna konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych.
REKLAMA
Zobacz też: Lexus LC500 - luksusowe coupe
Moment obrotowy silnika Lexus RC 200t przenosi na tylne koła poprzez 8-stopniowy automat. Bazuje on na przekładni użytej w najmocniejszym Lexusie RC-F. Lexus nie oferuje do tego modelu ręcznej skrzyni biegów.
Osiągi Lexusa RC 200t zapowiadają się bardzo dobrze. Kierowca może liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,2 l na 100 km
Zawieszenie
REKLAMA
Lexus RC 200t został wyposażony w zaawansowane zawieszenie. Przednie opiera się na podwójnych wahaczach rozwidlonych a tylne na konstrukcji wielodrążkowej. W przednim zawieszeniu poddano modyfikacjom górne wsporniki, drążek stabilizatora, tuleje nr 2 wahaczy dolnych oraz zmieniono sztywność sprężyn śrubowych. W amortyzatorach zastosowano olej o niskim współczynniku tarcia oraz tłoki wykonane z materiału pozbawionego tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia siły tarcia. W tylnym zawieszeniu zastosowano podobne modyfikacje w odniesieniu do amortyzatorów, sprężyn śrubowych, drążka stabilizatora oraz górnych tulei nr 1.
W Lexusie RC 200t F Sport dostępne jest adaptacyjne zawieszenie z funkcją elektronicznej modulacji charakterystyki (AVS). Wersja F Sport otrzymała także mechanizm różnicowy Torsena o podwyższonym tarciu wewnętrznym.
Wyposażenie
REKLAMA
Adekwatnie do klasy auta, dopasowano wyposażenie auta oraz wachlarz systemów bezpieczeństwa. Klient może zażyczyć sobie wersję z jednym z dwóch systemów multimedialnych obsługiwanych przez 7-calowy ekran. Pierwszy Lexus Display Audio (LDA) obsługiwany za pomocą 8-kierunkowego joysticka, ma możliwość łączenia się ze smartfonem, co pozwala na wykorzystywanie nawigacji dostępnej jako aplikacja w telefonie i wyświetlanie danych na 7-calowym ekranie.
Drugi, Lexus Premium Navigtation (Electro Multi Vision Navigation EMVN) został opracowany pod kątem doskonałego dostępu do usług sieciowych i zaawansowanych opcji interfejsów pokładowych. Dysponuje on funkcją łączności z multimediami, zapewniając kierowcy skoordynowaną kontrolę za pośrednictwem 4,2-calowego wyświetlacza wielofunkcyjnego oraz 7-calowego wyświetlacza umieszczonego w konsoli środkowej. został opracowany pod kątem doskonałego dostępu do usług sieciowych i zaawansowanych opcji interfejsów pokładowych.
Zobacz też: Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3
Miłośnicy dobrej muzyki także powinni znaleźć coś dla siebie. Lexus oferuje albo zaawansowane systemy Hi-Fi Pioneera (6-głośnikowy, 160-watowy lub 10-głośnikowy, 256-watowy) albo topowy 17-głośnikowy zestaw nagłośnieniowy Mark Levinson Premium Surround System, dostępny w nowym RC coupe wraz z systemem multimedialnym EMVN.
Bezpieczeństwo
Jeśli mowa o systemach bezpieczeństwa nowego Lexusa RC 200t to klient może liczyć na zintegrowana stabilizacja ruchu pojazdu, system monitorowania martwych pól widoczności (BSM), ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i o zjeżdżaniu z pasa ruchu, układ ochrony przedzderzeniowej z adaptacyjną kontrolą prędkości jazdy czy aktywną pokrywę silnika, zmniejszającą obrażenia pieszego przy ewentualnym potrąceniu. Oprócz tego w standardzie dostępnych jest 8 poduszek powietrznych, a w konstrukcji nadwozia użyto stali o wysokiej wytrzymałości.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.