REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Toyota Prius: pierwsze dane techniczne

Nowa Toyota Prius czwartej generacji będzie posiadać silnik spalinowy odznaczający się wysoką bo aż 40% sprawnością.
Nowa Toyota Prius czwartej generacji będzie posiadać silnik spalinowy odznaczający się wysoką bo aż 40% sprawnością.
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Toyota Prius zostanie zaprezentowana na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Czwarta generacja hybrydowego auta Toyoty ma wprowadzić na rynek zupełnie nowe technologie.

Toyota Prius IV

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Toyota zaprezentuje najbardziej przełomową premierę tego roku – Priusa czwartej generacji. Najpopularniejszy samochód hybrydowy świata, obecny na rynku od 18 lat, wyznacza nowe standardy zużycia paliwa i emisji spalin, zapewniając jednocześnie zdecydowanie lepsze osiągi i jeszcze większą radość z jazdy.

REKLAMA

Toyota Prius czwartej generacji stawia kolejny milowy krok w rozwoju technologii hybrydowej Toyoty. Tak jak każda poprzednia generacja, nowy Prius wprowadza na rynek przełomowe technologie. Debiutujący model wyznacza jeszcze wyższe standardy pod względem efektywności, osiągów, oszczędności paliwa i niskiej emisji dwutlenku węgla, korzystając jednocześnie z atutów swoich poprzedników.

Napęd hybrydowy

Nowy Prius napędzany jest układem hybrydowym najnowszej generacji, który zapewnia znacznie niższe zużycie paliwa, szczególnie w cyklu pozamiejskim, oraz ogromną radość z jazdy. Napęd pracuje ciszej i płynniej niż dotychczas.

Całkowicie zmodernizowany pełny napęd hybrydowy jest teraz lżejszy, wydajniejszy i bardziej dynamiczny. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje się sprawność cieplną powyżej 40% – jest to najlepszy wynik na świecie dla silnika benzynowego. Pozostałe elementy układu hybrydowego są bardziej kompaktowe i zostały tak umiejscowione, by obniżyć środek ciężkości i zajmować jak najmniej miejsca. Nowy zestaw baterii niklowo-wodorkowych o zwiększonej gęstości energetycznej jest teraz mniejszy, bardziej wydajny i trwały.

Nowa platforma TNGA

REKLAMA

Toyota Prius jest wizytówką marki, najbardziej reprezentatywnym przedstawicielem rodziny hybryd, służącym Toyocie do demonstrowania najnowocześniejszych technologii w dziedzinie napędu, bezpieczeństwa i komfortu. Kompleksowa technologia TNGA (Toyota New Generation Architecture) obejmująca nowe platformy, napędy oraz innowacyjne rozwiązania w dziedzinie organizacji produkcji, przenosi wszystkie te parametry na wyższy poziom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Platforma TNGA przyczyniła się do poprawy dynamiki i ekonomiczności Priusa. Samochód ma niżej położony środek ciężkości, co zapewnia bardziej precyzyjne i stabilne prowadzenie. Nowa platforma stworzyła projektantom większe możliwości ekspresji, dzięki czemu powstał samochód o nowoczesnym, atrakcyjnym wyglądzie i bardziej muskularnej sylwetce. Auto ma bardziej przestronne, komfortowe wnętrze oraz większy bagażnik. Wnętrze zyskało też bardziej wyważony, spokojny charakter.

Bezpieczeństwo

Nowy Prius otrzymał rozszerzony pakiet Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru. Rozbudowana wersja zawiera aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), który dostosowuje prędkość samochodu do prędkości poprzedzającego pojazdu, oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System) rozszerzony o funkcję zapobiegania zderzeniom z pieszymi.

Prius czwartej generacji stanie się nowym punktem odniesienia dla całego rynku samochodów z alternatywnymi napędami. Osiągnięcia technologiczne zespołu projektantów Priusa w dziedzinie wydajności i osiągów napędu hybrydowego, stabilności prowadzenia i radości z jazdy będą wprowadzane stopniowo do następnych hybrydowych modeli Toyoty.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA