REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Humanoidalny robot ASIMO zadebiutował w Europie

Subskrybuj nas na Youtube
ASIMO może przerwać wykonywanie bieżącego działania i zmienić swoje zachowanie, aby dostosować się do intencji innej osoby. Robot potrafi na przykład przewidzieć kierunek, w którym będzie podążała dana osoba i błyskawiczne obrać inną drogę, aby uniknąć kolizji, jeśli ścieżki ruchu ASIMO i tej osoby miałyby się przeciąć.
ASIMO może przerwać wykonywanie bieżącego działania i zmienić swoje zachowanie, aby dostosować się do intencji innej osoby. Robot potrafi na przykład przewidzieć kierunek, w którym będzie podążała dana osoba i błyskawiczne obrać inną drogę, aby uniknąć kolizji, jeśli ścieżki ruchu ASIMO i tej osoby miałyby się przeciąć.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja humanoidalnego robota Hondy - ASIMO zadebiutowała w Europie. W stosunku do poprzedniej wersji ulepszono m.in. sztuczną inteligencję, usprawniono dłonie, a także system ruchu.

Nowy ASIMO, którego ostatecznym celem jest pomoc człowiekowi, wyróżnia się kilkoma istotnymi ulepszeniami na tle swojego poprzednika. Nowy robot jest bardziej inteligentny, ma sprawniejsze dłonie (umie otworzyć butelkę z napojem i przelać jej zawartość do kubka, a także wykonywać znaki w języku migowym) oraz potrafi szybciej biegać, w tym także do tyłu, bardziej płynnie wchodzić i schodzić ze schodów, a nawet skakać.

Wprowadzone zmiany przybliżają Hondę do stworzenia robota, który będzie z powodzeniem wykorzystywany w środowisku domowym, służąc pomocą wszystkim potrzebującym.

W wyniku badań Hondy nad robotami zdolnymi do podejmowania decyzji, ASIMO zdobył nowe umiejętności, dzięki którym może na bieżąco dostosowywać swoje zachowanie do sytuacji w bezpośrednim otoczeniu.

Zobacz też: Indukcyjne ładowanie samochodów BMW

Najnowszy ASIMO potrafi rozpoznawać twarze:

  • ASIMO potrafi teraz rozpoznawać twarze i głosy wielu osób mówiących w tym samym czasie.
  • ASIMO może przerwać wykonywanie bieżącego działania i zmienić swoje zachowanie, aby dostosować się do intencji innej osoby. Robot potrafi na przykład przewidzieć kierunek, w którym będzie podążała dana osoba i błyskawiczne obrać inną drogę, aby uniknąć kolizji, jeśli ścieżki ruchu ASIMO i tej osoby miałyby się przeciąć.

Robot Hondy potrafi biec z prędkością 9 km/h

  • ASIMO potrafi biec z prędkością 9 km/h (o 3 km/h szybciej od poprzednika).
  • ASIMO potrafi również biec do tyłu, skakać i podskakiwać na jednej nodze.
  • Nowy ASIMO posiada zaawansowane, wysoce funkcjonalne wielopalcowe ręce.
  • W połączeniu z układem rozpoznawania obiektów, wielopalcowa ręka pozwala nowemu ASIMO na wykonywanie zadań wymagających dużej zręczności, jak na przykład podnoszenie szklanej butelki i odkręcanie nakrętki czy też trzymanie miękkiego papierowego kubka, do którego zostanie nalana woda, bez zgniecenia go.
  • ASIMO potrafi teraz wykonywać znaki w języku migowym (japońskie i amerykańskie).

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz 2025 - autonomiczna ciężarówka przyszłości

REKLAMA

Dziś w Europie debiutuje także urządzenie osobistej mobilności UNI-CUB β (beta), wyposażone w opracowane przez Hondę systemy - wielokierunkowego koła napędowego oraz kontroli równowagi - stanowiące podstawę badań nad dwunożnymi robotami.

Wprowadzone przez Hondę rozwiązania umożliwiają łatwe przemieszczanie się we wszystkich kierunkach, przy czym jadący musi jedynie pochylić górną część ciała w celu przemieszczenia środka ciężkości.

Honda - po raz pierwszy w Europie  - demonstruje nowego ASIMO, który jest wynikiem zaawansowanych prac japońskiej firmy nad humanoidalnymi robotami”, powiedział Satoshi Shigemi, główny inżynier, ASIMO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„ASIMO poprzedniej generacji prezentował niebywałą płynność ruchów i dużą prędkość poruszania się. Nowy ASIMO oferuje wyższą sprawność pod względem mobilności, wykonywania zadań i interakcji z ludźmi, przybliżając Hondę do osiągnięcia ostatecznego celu, jakim jest stworzenie robota zdolnego nieść pomoc ludziom w potrzebie.”

Europejski debiut nowego ASIMO oraz urządzenia UNI-CUB β miał miejsce podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ASIMO Studio w Brukseli. ASIMO Studio pełni rolę centrum komunikacji Hondy Robotics w Europie.

Źródło: Materiały prasowe Honda

W połączeniu z układem rozpoznawania obiektów, wielopalcowa ręka pozwala nowemu ASIMO na wykonywanie zadań wymagających dużej zręczności, jak na przykład podnoszenie szklanej butelki i odkręcanie nakrętki czy też trzymanie miękkiego papierowego kubka, do którego zostanie nalana woda, bez zgniecenia go.
Honda
Robot ASIMO najnowszej generacji
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA