REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Humanoidalny robot ASIMO zadebiutował w Europie

Subskrybuj nas na Youtube
ASIMO może przerwać wykonywanie bieżącego działania i zmienić swoje zachowanie, aby dostosować się do intencji innej osoby. Robot potrafi na przykład przewidzieć kierunek, w którym będzie podążała dana osoba i błyskawiczne obrać inną drogę, aby uniknąć kolizji, jeśli ścieżki ruchu ASIMO i tej osoby miałyby się przeciąć.
ASIMO może przerwać wykonywanie bieżącego działania i zmienić swoje zachowanie, aby dostosować się do intencji innej osoby. Robot potrafi na przykład przewidzieć kierunek, w którym będzie podążała dana osoba i błyskawiczne obrać inną drogę, aby uniknąć kolizji, jeśli ścieżki ruchu ASIMO i tej osoby miałyby się przeciąć.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja humanoidalnego robota Hondy - ASIMO zadebiutowała w Europie. W stosunku do poprzedniej wersji ulepszono m.in. sztuczną inteligencję, usprawniono dłonie, a także system ruchu.

Nowy ASIMO, którego ostatecznym celem jest pomoc człowiekowi, wyróżnia się kilkoma istotnymi ulepszeniami na tle swojego poprzednika. Nowy robot jest bardziej inteligentny, ma sprawniejsze dłonie (umie otworzyć butelkę z napojem i przelać jej zawartość do kubka, a także wykonywać znaki w języku migowym) oraz potrafi szybciej biegać, w tym także do tyłu, bardziej płynnie wchodzić i schodzić ze schodów, a nawet skakać.

Wprowadzone zmiany przybliżają Hondę do stworzenia robota, który będzie z powodzeniem wykorzystywany w środowisku domowym, służąc pomocą wszystkim potrzebującym.

W wyniku badań Hondy nad robotami zdolnymi do podejmowania decyzji, ASIMO zdobył nowe umiejętności, dzięki którym może na bieżąco dostosowywać swoje zachowanie do sytuacji w bezpośrednim otoczeniu.

Zobacz też: Indukcyjne ładowanie samochodów BMW

Najnowszy ASIMO potrafi rozpoznawać twarze:

  • ASIMO potrafi teraz rozpoznawać twarze i głosy wielu osób mówiących w tym samym czasie.
  • ASIMO może przerwać wykonywanie bieżącego działania i zmienić swoje zachowanie, aby dostosować się do intencji innej osoby. Robot potrafi na przykład przewidzieć kierunek, w którym będzie podążała dana osoba i błyskawiczne obrać inną drogę, aby uniknąć kolizji, jeśli ścieżki ruchu ASIMO i tej osoby miałyby się przeciąć.

Robot Hondy potrafi biec z prędkością 9 km/h

  • ASIMO potrafi biec z prędkością 9 km/h (o 3 km/h szybciej od poprzednika).
  • ASIMO potrafi również biec do tyłu, skakać i podskakiwać na jednej nodze.
  • Nowy ASIMO posiada zaawansowane, wysoce funkcjonalne wielopalcowe ręce.
  • W połączeniu z układem rozpoznawania obiektów, wielopalcowa ręka pozwala nowemu ASIMO na wykonywanie zadań wymagających dużej zręczności, jak na przykład podnoszenie szklanej butelki i odkręcanie nakrętki czy też trzymanie miękkiego papierowego kubka, do którego zostanie nalana woda, bez zgniecenia go.
  • ASIMO potrafi teraz wykonywać znaki w języku migowym (japońskie i amerykańskie).

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz 2025 - autonomiczna ciężarówka przyszłości

REKLAMA

Dziś w Europie debiutuje także urządzenie osobistej mobilności UNI-CUB β (beta), wyposażone w opracowane przez Hondę systemy - wielokierunkowego koła napędowego oraz kontroli równowagi - stanowiące podstawę badań nad dwunożnymi robotami.

Wprowadzone przez Hondę rozwiązania umożliwiają łatwe przemieszczanie się we wszystkich kierunkach, przy czym jadący musi jedynie pochylić górną część ciała w celu przemieszczenia środka ciężkości.

Honda - po raz pierwszy w Europie  - demonstruje nowego ASIMO, który jest wynikiem zaawansowanych prac japońskiej firmy nad humanoidalnymi robotami”, powiedział Satoshi Shigemi, główny inżynier, ASIMO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„ASIMO poprzedniej generacji prezentował niebywałą płynność ruchów i dużą prędkość poruszania się. Nowy ASIMO oferuje wyższą sprawność pod względem mobilności, wykonywania zadań i interakcji z ludźmi, przybliżając Hondę do osiągnięcia ostatecznego celu, jakim jest stworzenie robota zdolnego nieść pomoc ludziom w potrzebie.”

Europejski debiut nowego ASIMO oraz urządzenia UNI-CUB β miał miejsce podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ASIMO Studio w Brukseli. ASIMO Studio pełni rolę centrum komunikacji Hondy Robotics w Europie.

Źródło: Materiały prasowe Honda

W połączeniu z układem rozpoznawania obiektów, wielopalcowa ręka pozwala nowemu ASIMO na wykonywanie zadań wymagających dużej zręczności, jak na przykład podnoszenie szklanej butelki i odkręcanie nakrętki czy też trzymanie miękkiego papierowego kubka, do którego zostanie nalana woda, bez zgniecenia go.
Honda
Robot ASIMO najnowszej generacji
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA