REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy system karania firm transportowych

Od początku 2012 roku Inspektorzy transportu drogowego będą mieli możliwość nałożenia kary nie tylko za naruszenia przepisów transportowych czy drogowych, ale także za nieprzestrzeganie ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych. Fot. Fotolia
Od początku 2012 roku Inspektorzy transportu drogowego będą mieli możliwość nałożenia kary nie tylko za naruszenia przepisów transportowych czy drogowych, ale także za nieprzestrzeganie ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W piątek 16 września 2011 roku Sejm przyjął nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Zmiany dotyczą m.in. wysokości kar dla firm transportowych. Teraz kary będą zależeć od wielkości firmy.

15 tys. zł kary zapłaci mała firma transportowa przy jednej kontroli, a 30 tys. zł największe przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Inspektorzy transportu drogowego będą mieli możliwość nałożenia kary nie tylko za naruszenia przepisów transportowych czy drogowych, ale także za nieprzestrzeganie ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych. Zmiany wynikają z przyjętej w piątek przez Sejm nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.

Wprowadzone przez senatorów zmiany wypełniają lukę dotyczącą oddzielnej ustawy o niebezpiecznych ładunkach.

Przyjęte przepisy trafią teraz do podpisu prezydenta, a zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku.

Zobacz też: Używany samochód na każdą kieszeń

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawa zawiera ułatwienia dla mniejszych przewoźników. Dziś każda taka firma, bez względu na jej wielkość, płaci nawet 30 tys. zł kary za naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym, np. brak dokumentacji przewozowej lub zezwoleń.

Od początku 2012 roku firmy, w których pracuje do 10 kierowców, zapłacą maksymalnie 15 tys. zł za wszystkie naruszenia wykryte w trakcie jednej kontroli. Dla większych, w których jest od 11 do 50 kierowców, kara wyniesie do 20 tys. zł. Zatrudniające do 250 kierowców, zapłacą maksymalnie za naruszenia przepisów 25 tys. zł. A firmy, w których jest ponad 250 kierowców, mogą zapłacić nawet do 30 tys. zł. Wyższe kary bądą też dla spedytorów – do 40 tys. zł.

Zobacz też: Jubileusz Dacii Duster

Nowe przepisy określają, że jeżeli winnym naruszenia okaże się nie przewoźnik, ale nadawca przesyłki, to on poniesie karę. Wystarczy więc, że umieści on w liście przewozowym informacje niezgodne ze stanem faktycznym. Odpowiedzialność będą mogły ponieść także firmy będące odbiorcami ładunku czy zajmujące się załadunkiem. Kary poniesie też organizator wycieczki, gdy przewóz osób będzie odbywał się z naruszeniem przepisów z jego winy.

Źródło: gazetaprawna.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA