Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego / Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego / Materiały prasowe Toyota

Toyota C-HR nie jest po prostu hybrydą. Może być też hybrydą, ale plug-in. Ile kosztuje ładowany z gniazdka crossover z Japonii w polskim salonie? Cena nie jest specjalnie porażająca. Nie ma przepaści między wersją HEV a PHEV.

Toyota C-HR była strzałem w dziesiątkę dla japońskiej marki. Od 2017 r. sprzedała się w ilości sięgającej 900 tys. sztuk. Do tej pory crossover Toyoty był jednak przede wszystkim hybrydą. W drugiej generacji stał się również hybrydą plug-in.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid z silnikiem z nowego Priusa

Układ napędowy C-HR plug-in jest oparty na 2-litrowym silniku benzynowym. To motor korzystający ze wtrysku pośredniego i dotrysku bezpośredniego. Jednostka oferuje 152 konie mocy. Na tym jednak nie koniec, bo do pary Japończycy dołożyli mu 163-konnego elektryka. Układ hybrydowy oznacza zsumowaną moc na poziomie 223 koni mechanicznych. Ta przekłada się na czas sprintu do pierwszej setki w 7,4 sek.

Układ napędowy składający się z dwóch silników łączy swój potencjał bez użycia sprzęgła. Wszystko za sprawą automatycznej przekładni e-CVT, które pracuje przy obniżonym tarciu. Na tym nie koniec. Inżynierowie w celu oszczędności energii zastosowali także układ klimatyzacji i nagrzewania z pompą ciepła. Identycznie skomponowany układ napędowy został zastosowany w nowej Toyocie Prius.

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Plu-in w C-HR. Tryby pracy i czas ładowania

C-HR plug-in hybrid może pracować w czterech trybach. Elektrycznym (EV), hybrydowym (HV), elektryczno-hybrydowym (EV/HV) oraz trybie ładowania baterii. Przy czym tryb EV jest włączany automatycznie po uruchomieniu samochodu. Co ważne, tryb elektryczny działa w pełnym zakresie prędkości. Możliwość taką daje zastosowanie baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh. Za jej sprawą model uzyska nawet 66 km zasięgu w pełni elektrycznego.

Ile trwa ładowanie baterii w Toyocie C-HR Plug-in? Przy użyciu wallboxa i kabla trójfazowego uzupełnianie zapasów prądu w zakresie od 0 do 100 proc. zajmuje 2,5 godziny. Podgląd procesu, a także możliwość sterowania nim daje aplikacja na telefon MyToyota. Dzięki temu kierowca może np. zarządzić ładowanie w godzinach nocnych, gdy jego dom korzysta z niższej taryfy poboru energii.

Za sprawą konieczności zastosowania większej baterii, C-HR Hybrid Dynamic Force Plug-in oferuje mniejszy bagażnik. Ten ma 310, a nie 364 litry jak w klasycznej hybrydzie. Po wyborze audio JBL pojemność maleje do 296 litrów.

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Nowa C-HR ładowana z gniazdka inteligentnie zarządza energią

Toyota C-HR plug-in stawia na innowacyjne rozwiązania z zakresu oszczędności. Będzie wyposażana m.in. w Predictive Efficient Drive. System łączy nawigację i funkcję geofencingu. Auto uczy się ekonomicznej jazdy i optymalnego wyboru trybu pracy napędu, bazując na wskazaniach GPS oraz zachowaniu kierowcy. Poza tym zaoferuje Regeneration Boost. To oznacza prowadzenie pojazdu tylko przy użyciu pedału gazu. Po jego puszczeniu pojazd zacznie zwalniać, rekuperując jednocześnie energię. To sprawia, że do 80 proc. hamowania przebiega bez wciskania pedału hamulca.

Ile kosztuje Toyota C-HR plug-in hybrid w 2024 r.?

Hybryda plug-in jest dostępna w C-HRze od kwoty 189 900 zł. To oznacza sumę o 14 tys. zł wyższą od 2-litrowej, 197-konnej klasycznej hybrydy z napędem AWD-i. Za tą kwotę kupujący otrzyma wersję Style. Ta jest wyposażona m.in. w przednie i tylne czujniki parkowania, 18-aluminiowe felgi, podgrzewaną kierownicę, automatycznie ściemniające się lusterko, system bezkluczykowego dostępu i rozruchu silnika, 12,3-calowy ekran multimedialny z nawigacją czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.

Toyota C-HR Hybrid Dynamic Force Plug-in w wersji:

  • Executive kosztuje 200 900 zł,
  • GR Sport kosztuje 215 900 zł,
  • Premiere Edition kosztuje 226 900 zł,
  • GR Sport Premiere Edition kosztuje 226 900 zł.

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in Hybrid w Polsce? Ma 223 konie mocy i 66 km zasięgu elektrycznego

Materiały prasowe Toyota

Moto
1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego
09 maja 2024

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek
08 maja 2024

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane
08 maja 2024

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte
07 maja 2024

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej
07 maja 2024

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki
07 maja 2024

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?
06 maja 2024

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.
06 maja 2024

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?
06 maja 2024

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr
08 maja 2024

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

pokaż więcej
Proszę czekać...