REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec

Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.5, czyli Niemcy zaprezentowali kolejny model elektryczny. Tym razem postawili na SUV-a, jednak z nadwoziem typu coupe.

Volkswagen ID.5, czyli ID.4, ale z nadwoziem coupe

Ze stylistycznego punktu widzenia model ID.5 przypomina ID.4. Różnica dotyczy jednak kształtu tylnej części nadwozia. Ten jest mocniej pochylony, a przez to auto wygląda bardziej dynamicznie. Elektryczny Volkswagen oferuje karoserię o długości 4599 mm, aż 2766 mm rozstawu osi, akumulator o pojemności 77 kWh i docelowo aż trzy wersje silnikowe. W bazowej elektryk zajmie się napędzaniem tylnej osi. W topowej ID.5 GTX auto otrzyma dwie jednostki i tym samym napęd na cztery koła.

REKLAMA

Volkswagen ID.5 może się pochwalić imponującym wskaźnikiem oporu powietrza. Cx wynosi zaledwie 0,26. To zwiększa wydajność pracy układu elektrycznego oraz w naturalny sposób zasięg.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.5 będzie... inteligentny!

W przypadku Volkswagena ID.5 inżynierowie zrobili duży krok naprzód w jeszcze jednej kwestii. Chodzi o oprogramowanie generacji 3.0. Nowe funkcje przyjmują w nim rolę aplikacji i można je zdalnie aktualizować. Czym konkretnie może się pochwalić ID.5? Jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej, "Travel Assist wykorzystującym dane inteligencji zbiorowej czy Park Assist Plus z funkcją pamięci, który może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry." Travel Assist odbiera dane przekazywane przez inne pojazdy Volkswagena oraz infrastrukturę drogową w promieniu 800 metrów. Dzięki temu auto może ostrzegać o niebezpieczeństwach poprzez świetlny pas ID.Light na kokpicie.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec

Materiały prasowe Volkswagen

"Cześć, ID! Cześć, kierowco!" ID.5 może się uczyć!

Volkswagen ID.5 będzie inteligentnie działać na rzecz bezpieczeństwa, ale i... wygody. ID.Software 3.0 pozwoliło na poprawienie funkcjonalności systemu sterowania głosowego. Teraz rozumie więcej komend, a do tego w czasie użytkowania uczy się kolejnych. Poza tym auto w sieci może np. sprawdzić informacje o pobliskiej stacji ładowania, a do tego jest w stanie gromadzić dane, ale nie na dysku, a w chmurze. Volkswagen ID.5 otrzyma też m.in. pokładowy system oświetlenia ambientowego. Ten będzie świecił na jeden z 30 wybranych przez kierowcę kolorów.

Produkcja ID.5 już w roku 2022

Volkswagen ID.5 pojawi się na europejskim rynku w roku 2022. Uzupełni ofertę zaraz po elektrykach o oznaczeniach ID.3 i ID.4. Jego produkcją zajmie się zakład w Zwickau.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
ingo barenschee
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
ingo barenschee
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
ingo barenschee
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5: elektryczny SUV coupe z Niemiec
Materiały prasowe Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA