Zawieszenie Volkswagena ID.4 - sportowy... e-SUV

Volkswagen ID.4 / Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.4 to kolejny, niemiecki krok w elektryczność. Teraz producent chwali się... zaawansowaną konstrukcją zawieszenia.

Tylny napęd i nisko umieszczony środek ciężkości. Czy mówimy o coupe? Nie, to elektryczny SUV Volkswagena. Tylny napęd został zastosowany po to, aby wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego nie zrywał tak łatwo trakcji. Akumulator umieszczony między osiami w najniższym punkcie płyty podłogowej gwarantuje z kolei stabilność na drodze. W przedniej osi Volkswagena ID.4 zastosowano kolumny McPhersona. To jednak nie koniec, bo po raz pierwszy przekładnia układu kierowniczego znajduje się przed środkiem koła - takie usytuowanie zapewnia pojazdowi dużą stabilność podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Volkswagen ID.4 - pięć wahaczy i świetny promień skrętu

W tylnym zawieszeniu Niemcy wykorzystali nową konstrukcję. Mowa o kompaktowym układzie pięciowahaczy z ramą pomocniczą. Ten został elastycznie połączony z nadwoziem. Aby zmniejszyć masę pojazdu, elementy zawieszenia powstały oczywiście z aluminium. Kolejne zalety? Promień skrętu Volkswagena ID.4 to 10,2 metra. Poza tym wzór obręczy kół odpowiada wymogom aerodynamiki, a opony wyróżniają się niskim oporem toczenia. Co z rozmiarem opon? Te są naprawdę duże. W większości wersji elektrycznego SUV-a przednie mają szerokość 235 mm, a tylne 255 mm.

Jeżeli chodzi o hamulce, tarcze zamontowane przy przednich kołach w wersji z akumulatorem o pojemności 77 kWh mają średnicę 358 mm. Z tyłu stosowane są bębny. Kluczowy dla konstrukcji nowego elektryka z Niemiec jest też elektroniczny wspomagacz. ID.4 może zostać wyposażony w progresywny układ kierowniczy, system regulacji zawieszenia DCC i wybór trybów jazdy. DCC dla przykładu zmienia charakterystykę pracy amortyzatora przy każdym kole 200 razy na sekundę.

Volkswagen ID.4 - nawet 204 konie i 520 km zasięgu

W chwili obecnej Volkswagen ID.4 dostępny jest wyłącznie w wersji 1ST Edition. To już niedługo się jednak zmieni. A wtedy w palecie pojawi się model wyposażony w akumulator o pojemności energetycznej 52 lub 77 kWh, przy czym zasięg wyniesie do 520 km. Silnik elektryczny może mieć 148 KM lub 204 KM.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...