REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa zachodniej obwodnicy Łodzi

Subskrybuj nas na Youtube
Budowa zachodniej obwodnicy Łodzi.
Budowa zachodniej obwodnicy Łodzi.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W przyszłym roku może się rozpocząć budowa trasy S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi. Trasa S14 będzie przebiegałą równolegle do Autostrady A1 i podobnie do niej połączy A2 z trasą S8.

W przyszłym roku będzie można rozpocząć budowę drogi ekspresowej S14, która ma być zachodnią obwodnicą Łodzi - spodziewa się minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak, która w poniedziałek przyjechała na odcinek autostrady A1.

REKLAMA

Wasiak w poniedziałek przed południem przyjechała do Łodzi na węzeł „Brzeziny”, który powstaje na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 72 i kolejnej budowanej części autostrady A1. Ta ostatnia - na odcinku od Strykowa do Tuszyna - ma być jednocześnie wschodnią obwodnicą Łodzi.

„Nie wiem, czy to dobrze, czy źle dla Łodzi, ale Łódź się zrobiła takim wielkim skrzyżowaniem w Polsce. Tak wypadło. Łódź jest w takim miejscu w Polsce, w jakim jest i chyba tej roli nie uniknie. Ale mam nadzieję, że to pozwoli też na pewne nowe możliwości; że jednak inwestorzy docenią dostępność tych rozjazdów i będą się chętnie lokowali w Łodzi” – powiedziała Wasiak.

Zobacz też: Plan rządu - do 2023 r. 100 mld złotych na drogi

REKLAMA

Wschodnia obwodnica miasta, czyli 40-kilometrowy odcinek A1 między Strykowem a Tuszynem, ma być oddana do użytku na początku sierpnia 2016 r. Wykonawcy zapewnili panią minister, że wszystkie prace odbywają się zgodnie z planem i powinny zakończyć się w terminie. Za rok Łódź będzie więc miała wschodnią obwodnicę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od północy miasto można już ominąć autostradą A2, a od południa drogą ekspresową S8. Od zachodu sieć obwodnic ma natomiast uzupełnić droga ekspresowa S14. Zdaniem Wasiak jej budowa może ruszyć w 2016 r. Minister zapewniła, że terminowo jest realizowany plan takiego przygotowania tej inwestycji, żeby mogła się rozpocząć w przyszłym roku.

„Jak złożyliśmy wniosek ZRiD (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej – przyp. PAP) to znaczy, że ona (S14) już jest na ścieżce realizacyjnej. Bo nie robi się ZRiD-u czegoś, czego nie zamierza się realizować. Tam są bardzo istotne ustalenia, w szczególności z dostępnością terenów, co zawsze jest bardzo newralgicznym punktem każdej inwestycji. I dobre przeprowadzenie tego jest warunkiem braku problemów w trakcie realizacji. Musimy więc zrobić to bardzo, bardzo dokładnie. I robimy” – wyjaśniła Wasiak.

Zobacz też: Budowa S17 od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego

REKLAMA

Droga ekspresowa S14 ma połączyć autostradę A2 z drogą ekspresową S8, biegnąc po zachodniej stronie Łodzi, Zgierza i Pabianic. Łączna jej długość to ok. 41 km. Drogą S8 można natomiast dojechać do budowanego odcinka A1, tworzącego wschodnią obwodnicę Łodzi. Całą autostrada A1 docelowo ma połączyć Trójmiasto z Górnym Śląskiem. W Strykowie, na północ od Łodzi, przecina autostradę A2, natomiast w Gliwicach - A4. Autostrada kończy się na przejściu granicznym w Gorzyczkach. Długość całkowita autostrady A1 to 568 km.

Na terenie woj. łódzkiego trwają obecnie prace przy budowie 40-kilometrowego odcinka A1 między Strykowem a Tuszynem. Po wizycie na powstającym w Łodzi węźle „Brzeziny” i obejrzeniu budowy pobliskiego przepustu dla zwierząt minister Wasiak pojechała do Strykowa obejrzeć m.in. centrum monitorowania ruchu na autostradach.(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA