Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - czy SUV może być sportowy?

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG / Kuba Brzeziński
Skoda Karoq Sportline ma wszystko, co tego typu autu jest potrzebne do sukcesu. No może prawie wszystko… Bo ma niestety zastosowane dość dyskusyjnie wyglądające podzielone światła.

Opowieść o teście Skody Karoq zacznę dość nietypowo. Bo w pierwszej kolejności napiszę o… wnętrzu! Kierowca po otwarciu drzwi SUV-a w pierwszej kolejności odkryje zalety foteli. Te nie tylko wyglądają świetnie, ale równie świetnie sprawdzają się w czasie jazdy. Dobrze obejmują ciało pasażera i gwarantują mu stabilną pozycję podczas pokonywania zakrętów. Właściciela Skody urzec mogą też materiały. Praktycznie nie ma tu twardych plastików, a wszystkie części konsoli są miłe w dotyku i dobrze spasowane. Pasażerowie nie będą mogli narzekać również na ilość miejsca. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby i przeszło 520 litrów bagażu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline - kierowcę wita… projektor!

Skoda jeszcze dwie dekady temu była po prostu tanim środkiem transportu. Dziś zdecydowanie zyskuje na jakości i lifestylowym charakterze. Dowód? Po otwarciu drzwi testowego Karoqa Sportline na chodniku wyświetlany jest napis Skoda. Projektorem jeszcze niedawno był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów luksusowych! Co z wadami? Raczki na drzwiach trzeszczą - szczególnie wtedy gdy łapie się je podczas zamykania drzwi. Poza tym błyszczące plastiki w dolnej części konsoli centralnej są podatne na zarysowania, a zawieszenie przednie resoruje nierówności zdecydowanie zbyt głośno.

Zobacz również: Test Skoda Karoq 2.0 TDI DSG Style

O karoserii Skody Karoq nie chciałem mówić w pierwszej kolejności celowo. A głównie dlatego, że nie do końca rozumiem pomysł stylistyczny Czechów. O ile dość klasyczna bryła bez wątpienia ma i zachowane proporcje, i może się po prostu podobać, o tyle zastrzeżenia mam głównie do pasa przedniego z podzielonymi lampami. Tak, bez wątpienia stał się wyróżnikiem aut Skody. Mimo wszystko ja jeszcze nie zdążyłem do końca do niego przywyknąć. Najlepszy akcent nadwozia? Bez wątpienia jest nim głębokie wklęśnięcie pojawiające się na linii bocznej. To nadaje Karoqowi charakteru. Poza tym świetny był lakier. Stonowany srebrny okazywał się dyskretny, ale mienił się w słońcu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG. Benzyniak przyjemnie powarkuje

Czesi podczas produkowania testowej Skody Karoq Sportline postawili na sprawdzoną jednostkę napędową. Pod maską SUV-a ląduje 2-litrowy benzyniak TSI - ten który debiutował pod maską Golfa GTI piątej generacji. Motor jest zestawiony z czteronapędem oraz 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową typu DSG. Karoq bez wątpienia nie jest demonem prędkości. Mimo wszystko czas przyspieszenia na poziomie 7,3 sekundy robi wrażenie. Jeszcze bardziej wrażenie robi jednak coś innego. Chodzi o dźwięk pracy silnika. Za każdym razem gdy kierowca wciśnie pedał gazu motor generuje gardłowe powarkiwanie.

Zobacz również: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Rasowy bulgot pewnie jest w jakimś stopniu tworzony przez głośniki zamontowane aucie. Tylko kogo to właściwie obchodzi, skoro na twarzy pojawia się uśmiech! Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI daje potężne poczucie frajdy. Do tego dobrze przyspiesza, ale też nie jest typowym sportowcem trzymającym pasażerów cały czas w napięciu. Czy podczas testu ujawniły się jakieś wady? Ja zauważyłem dwie. Pierwszą i dość naturalną jest wysokie spalanie. W cyklu mieszanym motor potrafi „wypić” nieco ponad 9 litrów benzyny. Drogą z wad jest fakt, że na zimnym silniku auto może nieco poszarpywać.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

A Skoda Karoq Sportline prowadzi się…

Karoq prowadzi się bardzo dobrze. Ciasno bierze zakręty, utrzymuje stały kontakt z nawierzchnią i ma do dyspozycji dołączany napęd tylnej osi. Z drugiej strony zawieszenie jest o wiele za sztywne. Przez to podczas jazdy w trasie po drodze niższej kategorii, kierowca i pasażerowie zostaną dosłownie wytrzęsieni. Jak jeździ się Karoqiem Sportline 2.0 TSI DSG? Relaksująco i w zasadzie bez większego zastanawiania się. Czeski SUV prowadzi się akuratnie. Raczej nie zaskoczy kierowcy nieoczekiwaną reakcją, a do tego choć posiada asystentów jazdy, ci rzeczywiście wspierają kierowcę, a nie starają się mu przeszkadzać.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM jest szybka, dobrze się prowadzi i oferuje bogate wyposażenie. Niestety auto ma też kilka wad, z których najbardziej zasadnicza dotyczy… ceny. Blisko 170 tysięcy złotych to spora kwota - szczególnie na tle takich rywali jak chociażby Kia Sportage. Co w tej sytuacji? Kierowcy, którym Karoq podoba się na tyle, że chcą złożyć zamówienie, mogą zawsze zoptymalizować poziom wyposażenia czy listę opcji. To pozwoli uatrakcyjnić nieco cenę.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 213 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,4 litrów
  • Długość: 4382 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1628 mm
  • Rozstaw osi: 2629 mm
  • Pojemność bagażnika: 521/1630 litrów
  • Cena: od 91 750 złotych

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 166 150 złotych
  • KESSY FULL - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE
  • DCC - zawieszenie adaptacyjne i DRIVING MODE SELECT (dla napędu 4x4 z funkcją OFF-ROAD)
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 160 km/h
  • LANE ASSIST - asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola z REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAVEL ASSIST - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
  • Sound System Canton (9 głośników, cyfrowy korektor, subwoofer, moc 550W)
  • System nawigacji satelitarnej COLUMBUS z mapą Europy i z usługą Map Care (kolorowy ekran dotykowy 9,2 cala, obsługa głosowa)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...