REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
pointb.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
rozwiń >

Nie redukcja 6 punktów karnych, a kurs reedukacyjny

Obecnie kierowcy łamiący przepisy ruchu drogowego mogą zapisać się w WORD-zie na kurs redukujący ilość punktów karnych. Szkolenie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego trwa 6 godzin, w jego czasie poruszane są kwestie związane z bezpieczeństwem i wypadkami, a do tego kosztuje od 300 do 400 zł. Jego skutkiem jest odjęcie z ewidencji w CEPiK 6 punktów karnych z konta kierowcy. Na kurs taki nie można się zapisać częściej niż raz na pół roku.

REKLAMA

Kurs reedukacyjny 2022. Zmiana od 17 września

17 września 2022 roku wraz z wprowadzeniem nowego taryfikatora punktów karnych, zmienić się ma kilka innych zasad. Po pierwsze ustawodawca wydłuży termin przedawnienia punktów karnych. Po tej dacie punkty będą znikać z ewidencji CEK po dwóch latach, a nie roku. Po drugie zniknie kurs redukujący punkty karne, a w jego miejsce pojawi się kurs reedukacyjny.

Kurs reedukacyjny wymaże wszystkie punkty, ale...

Dobra informacja jest taka, że kurs reedukacyjny 2022 sprawi, że z konta kierowcy znikną wszystkie punkty karne. Zła informacja jest taka, że rozwiązanie wiąże się z co najmniej kilkoma wadami. Będzie dostępne wyłącznie dla tych osób, które przekroczą dopuszczalny limit 24 punktów karnych. Poza tym do kursu można przystąpić tylko raz. Kolejne przekroczenie limitu będzie oznaczać powtórny egzamin na prawo jazdy.

Ile będzie trwał kurs reedukacyjny 2022?

Co więcej, kurs reedukacyjny dla kierowców będzie się składał z 28 godzin wykładów realizowanych w czasie 4 dni. Kurs reedukacyjny obejmuje w szczególności przedstawienie skutków wypadków drogowych, wpływu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu na funkcje percepcyjne kierującego oraz na podejmowane przez niego decyzje w ruchu drogowym oraz dotyczy psychologicznych aspektów kierowania pojazdem i uczestnictwa w ruchu drogowym.

Jaka ma być cena kursu reedukacyjnego?

Ostatnia ze złych informacji dotyczy ceny. Udział w kursie reedukacyjnym ma kosztować 500 zł. I to też tylko do końca roku 2022! Później cena wzrośnie. Ministerstwo Infrastruktury zadecydowało, że od roku 2023 kierowcy popełniający wykroczenia będą musieli zapłacić 2000 zł. To czterokrotnie więcej. O wyższą kwotę postulowało m.in. środowisko WORD-ów. Egzaminatorzy twierdzili, że opłata jest zbyt niska i tak naprawdę nie stanowi wystarczającej sankcji dla kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ważne, opłata wynosząca 2000 zł jest opłatą maksymalną. Poszczególne WORD-y mogą ustalać własne stawki.

Kursy reedukacyjne są już dziś. To jednak inne kursy

Ciekawostka jest taka, że WORD-y w całej Polsce już dziś mają w swojej ofercie kursy reedukacyjne. Udział w nich kosztuje 400 zł. Szkolenia w obecnym kształcie są jednak dedykowane osobom, które kierowały pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA