REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?

Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
pointb.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
rozwiń >

Nie redukcja 6 punktów karnych, a kurs reedukacyjny

Obecnie kierowcy łamiący przepisy ruchu drogowego mogą zapisać się w WORD-zie na kurs redukujący ilość punktów karnych. Szkolenie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego trwa 6 godzin, w jego czasie poruszane są kwestie związane z bezpieczeństwem i wypadkami, a do tego kosztuje od 300 do 400 zł. Jego skutkiem jest odjęcie z ewidencji w CEPiK 6 punktów karnych z konta kierowcy. Na kurs taki nie można się zapisać częściej niż raz na pół roku.

REKLAMA

Kurs reedukacyjny 2022. Zmiana od 17 września

17 września 2022 roku wraz z wprowadzeniem nowego taryfikatora punktów karnych, zmienić się ma kilka innych zasad. Po pierwsze ustawodawca wydłuży termin przedawnienia punktów karnych. Po tej dacie punkty będą znikać z ewidencji CEK po dwóch latach, a nie roku. Po drugie zniknie kurs redukujący punkty karne, a w jego miejsce pojawi się kurs reedukacyjny.

Kurs reedukacyjny wymaże wszystkie punkty, ale...

Dobra informacja jest taka, że kurs reedukacyjny 2022 sprawi, że z konta kierowcy znikną wszystkie punkty karne. Zła informacja jest taka, że rozwiązanie wiąże się z co najmniej kilkoma wadami. Będzie dostępne wyłącznie dla tych osób, które przekroczą dopuszczalny limit 24 punktów karnych. Poza tym do kursu można przystąpić tylko raz. Kolejne przekroczenie limitu będzie oznaczać powtórny egzamin na prawo jazdy.

Ile będzie trwał kurs reedukacyjny 2022?

Co więcej, kurs reedukacyjny dla kierowców będzie się składał z 28 godzin wykładów realizowanych w czasie 4 dni. Kurs reedukacyjny obejmuje w szczególności przedstawienie skutków wypadków drogowych, wpływu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu na funkcje percepcyjne kierującego oraz na podejmowane przez niego decyzje w ruchu drogowym oraz dotyczy psychologicznych aspektów kierowania pojazdem i uczestnictwa w ruchu drogowym.

Jaka ma być cena kursu reedukacyjnego?

Ostatnia ze złych informacji dotyczy ceny. Udział w kursie reedukacyjnym ma kosztować 500 zł. I to też tylko do końca roku 2022! Później cena wzrośnie. Ministerstwo Infrastruktury zadecydowało, że od roku 2023 kierowcy popełniający wykroczenia będą musieli zapłacić 2000 zł. To czterokrotnie więcej. O wyższą kwotę postulowało m.in. środowisko WORD-ów. Egzaminatorzy twierdzili, że opłata jest zbyt niska i tak naprawdę nie stanowi wystarczającej sankcji dla kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ważne, opłata wynosząca 2000 zł jest opłatą maksymalną. Poszczególne WORD-y mogą ustalać własne stawki.

Kursy reedukacyjne są już dziś. To jednak inne kursy

Ciekawostka jest taka, że WORD-y w całej Polsce już dziś mają w swojej ofercie kursy reedukacyjne. Udział w nich kosztuje 400 zł. Szkolenia w obecnym kształcie są jednak dedykowane osobom, które kierowały pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA