REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
pointb.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
rozwiń >

Nie redukcja 6 punktów karnych, a kurs reedukacyjny

Obecnie kierowcy łamiący przepisy ruchu drogowego mogą zapisać się w WORD-zie na kurs redukujący ilość punktów karnych. Szkolenie dla kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego trwa 6 godzin, w jego czasie poruszane są kwestie związane z bezpieczeństwem i wypadkami, a do tego kosztuje od 300 do 400 zł. Jego skutkiem jest odjęcie z ewidencji w CEPiK 6 punktów karnych z konta kierowcy. Na kurs taki nie można się zapisać częściej niż raz na pół roku.

REKLAMA

Kurs reedukacyjny 2022. Zmiana od 17 września

17 września 2022 roku wraz z wprowadzeniem nowego taryfikatora punktów karnych, zmienić się ma kilka innych zasad. Po pierwsze ustawodawca wydłuży termin przedawnienia punktów karnych. Po tej dacie punkty będą znikać z ewidencji CEK po dwóch latach, a nie roku. Po drugie zniknie kurs redukujący punkty karne, a w jego miejsce pojawi się kurs reedukacyjny.

Kurs reedukacyjny wymaże wszystkie punkty, ale...

Dobra informacja jest taka, że kurs reedukacyjny 2022 sprawi, że z konta kierowcy znikną wszystkie punkty karne. Zła informacja jest taka, że rozwiązanie wiąże się z co najmniej kilkoma wadami. Będzie dostępne wyłącznie dla tych osób, które przekroczą dopuszczalny limit 24 punktów karnych. Poza tym do kursu można przystąpić tylko raz. Kolejne przekroczenie limitu będzie oznaczać powtórny egzamin na prawo jazdy.

Ile będzie trwał kurs reedukacyjny 2022?

Co więcej, kurs reedukacyjny dla kierowców będzie się składał z 28 godzin wykładów realizowanych w czasie 4 dni. Kurs reedukacyjny obejmuje w szczególności przedstawienie skutków wypadków drogowych, wpływu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu na funkcje percepcyjne kierującego oraz na podejmowane przez niego decyzje w ruchu drogowym oraz dotyczy psychologicznych aspektów kierowania pojazdem i uczestnictwa w ruchu drogowym.

Jaka ma być cena kursu reedukacyjnego?

Ostatnia ze złych informacji dotyczy ceny. Udział w kursie reedukacyjnym ma kosztować 500 zł. I to też tylko do końca roku 2022! Później cena wzrośnie. Ministerstwo Infrastruktury zadecydowało, że od roku 2023 kierowcy popełniający wykroczenia będą musieli zapłacić 2000 zł. To czterokrotnie więcej. O wyższą kwotę postulowało m.in. środowisko WORD-ów. Egzaminatorzy twierdzili, że opłata jest zbyt niska i tak naprawdę nie stanowi wystarczającej sankcji dla kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ważne, opłata wynosząca 2000 zł jest opłatą maksymalną. Poszczególne WORD-y mogą ustalać własne stawki.

Kursy reedukacyjne są już dziś. To jednak inne kursy

Ciekawostka jest taka, że WORD-y w całej Polsce już dziś mają w swojej ofercie kursy reedukacyjne. Udział w nich kosztuje 400 zł. Szkolenia w obecnym kształcie są jednak dedykowane osobom, które kierowały pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA