Skoda Fabia: demontaż zegarów
REKLAMA
REKLAMA
Pracę zaczynamy od odpięcia klem akumulatora. Jest to wymóg konieczny, zanim zaczniemy jakąkolwiek pracę z zegarami. Kolejny krok to demontaż listwy znajdującej się na dole zegarów, bezpośrednio nad kolumną kierownicy. Należy ją mocno pociągnąć, jednak z umiarem, żeby niczego nie połamać.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zdemontować boczną poduszkę powietrzną?
Zobaczymy teraz dwie śruby, które trzeba odkręcić. Będzie nam do tego potrzebny klucz Torx T20. Teraz powoli wyjmujemy zegary. Należy uważać na ich górną część. Znajdują się tam dwa zatrzaski, które mogą uszkodzić szybkę zegarów, gdy pociągniemy nieodpowiednio.
Uważaj na naklejkę znajdującą się na obudowie zegarów w miejscu łączenia części z szybką i części z elektroniką. Jest tam naklejka z numerem seryjnym oraz numerem SKZ. Nie można dopuścić do zniszczenie tych naklejek. Numery te, służą do uzyskania kodów immobilisera.
Zobacz również: Jak wymienić nadkole i błotnik?
Odpinamy kostki, znajdujące się z tyłu zegarów i możemy przystąpić do demontażu. Opuszczamy kierownicę najniżej, jak to tylko możliwe i wyjmujemy zegary bokiem.
Teraz zostało nam wypięcie przedniej obudowy. W tym celu za pomocą płaskiego śrubokręta podważamy osiem zatrzasków. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA