Mercedes W203: demontaż konsoli środkowej
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od otworzenia podłokietnika i popielniczki. Teraz zabieramy się za wyjęcie mieszka ochronnego wybieraka biegów. Wyjmujemy go w kierunku przodu auta, ciągnąc lekko w prawo, w stronę słupka pasażera. Kolejny krok, to wymontowanie ramki mieszka, wystarczy podważyć palcami lub śrubokrętem i puszczą zaczepy.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić przegub napędowy?
Następnie wyjmujemy górną obudowę tunelu. Najlepiej zacząć od strony popielniczki. Obudowa, może stawiać opór, gdyż jest zamocowana na blaszanych i plastikowych zatrzaskach. Zwalniamy zaczepy popielniczki i wyjmujemy ją. Przechodzimy do kratek nawiewu. Po lewej stronie kratek znajdują się bolce – górne i dolne. Najpierw odchylamy górne w prawo i ustawiamy kratki maksymalnie jak się da do góry.
Zobacz również: Jak uszczelnić układ wydechowy?
Od dołu kratki wykręcamy śruby Torx za pomocą klucza T20. Ustawiamy kratki w zerowej pozycji i uwalniamy dolne zaczepy. Przesuwamy kratki w dół i odkręcamy u góry śruby T20. Na górze znajdują się również zaczepy plastikowe nawiewów. Wyjmujemy nawiewy i wypinamy konsolę. Trzyma się u dołu na metalowych zaczepach. Zostało nam tylko odkręcenia radio i wypięcie z niego kostek, trzyma się na 4 śrubach. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA