REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dbać o układ hamulcowy?

Jak dbać o układ hamulcowy?
Jak dbać o układ hamulcowy?
Feu Vert

REKLAMA

REKLAMA

Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych podzespołów w konstrukcji samochodu. Ważne jest, by utrzymywać go w dobrej kondycji.

Auto, które do prędkości 100 km/h przyspiesza w czasie 10 sekund, w sytuacji awaryjnego hamowania powinno tę prędkość  wytracić w ciągu nieco ponad 3 sekund. Jednak żeby hamulce działały prawidłowo, muszą być w idealnym stanie technicznym. Feu Vert, firma specjalizująca się w naprawach samochodów, opracowała 5 zasad prawidłowej eksploatacji hamulców w samochodzie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy nagranie z kamery nie będzie dowodem w sądzie?

Oto 5 zasad, o których powinien pamiętać każdy kierowca:

1. Nie czekaj aż drobna usterka układu hamulcowego spowoduje większą awarię systemu

REKLAMA

Jeśli układ hamulcowy w Twoim samochodzie przestaje działać prawidłowo natychmiast udaj się do warsztatu. Nie czekaj, aż elementy zużyją się do końca. Każdy zepsuty element wpływa na długość drogi hamowania i Twoje bezpieczeństwo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Nie oszczędzaj na częściach

Dopytaj jakich producentów części będą zamontowane. Niska cena i zastosowanie najtańszych zamienników nie gwarantują takiej trwałości i skuteczności jak produkty renomowanych producentów.

Zobacz też: Koniec opłaty recyklingowej przy rejestracji pojazdów?

3. Zwróć uwagę na dokładność mechaników

Dobry warsztat dba o jakość zleconej pracy. Wymiana tarcz i klocków wiąże się z dokładnym oczyszczeniem piasty, zacisku i prowadnic. Bez tego nawet najlepsze elementy mogą się przedwcześnie zużyć. Upewnij się, że mechanik o tym pamięta.

4. Zakup dobry zestaw montażowy

Nie oszczędzaj na tzw. zestawach montażowych składających się z nowych zawleczek, prowadnic i sprężynek. Zastosowanie starych części bywa przyczyną np. drgań czy hałasów.

Zobacz też: Podatki, a samochód firmowy po 1 stycznia 2015 r

5.  Tarcze hamulcowe wymieniaj parami

Zgodnie z powszechną zasadą, tarcze hamulcowe zawsze wymieniamy parami. Powinno się je wymieniać, jak tylko osiągną minimalną grubość określoną przez producenta wraz z klockami hamulcowymi. Wszystkie elementy muszą mieć takie same parametry.

„Na wymianę elementów układu hamulcowego przeciętny użytkownik zwykle decyduje się kiedy pojawiają się niepokojące dźwięki lub zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. Klocki i tarcze hamulcowe to obok filtrów oleju i powietrza najczęściej  wymieniane elementy eksploatacyjne samochodu. Od jakości pracy mechanika zależy nasze bezpieczeństwo. Bardzo duże znaczenie ma nie tylko zastosowanie części o odpowiednich parametrach, ale również wykonywanie wszelkich prac zgodnie z technologią zalecaną przez producenta pojazdu“ – mówi Andrzej Świątkowski, Kierownik Centrum Obsługi Samochodów w firmie Feu Vert.

Źródło: Materiały prasowe Feu Vert

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA