Hyundai: czyszczenie silniczka krokowego
REKLAMA
REKLAMA
Czego będziemy potrzebować?
REKLAMA
• Płyn WD–40
• Benzyna ekstrakcyjna
• Płaski śrubokręt
• Młotek
Rozpoczynamy od zaaplikowania Hyundaiowi preparatu WD–40 do wnętrza silniczka krokowego. Wskazana jest dużą ilość. Powtarzamy tą czynność kilka razy, a następnie czyścimy silniczek przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej. Również w tym przypadku należy obficie go zalać. Czyścimy dokładnie cały silniczek, potem przechodzimy do odgięcia zatrzasków i wyjęcia całego środka. W tym momencie możemy ocenić, jaką mamy w środku przerwę. Prawidłowa ma wymiary ok. 1 – 2mm. Większa lub mniejsza wartość oznaczać będzie złe położenie.
Zobacz też: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?
Na krawędziach znajduje się spinka z otworem. Przesuwamy ją za pomocą śrubokręta płaskiego oraz młotka, a następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przy silniczku znajduje się biały okrągły plastik - nie wolno go zgubić. Jeżeli będziemy mieli problem z identyfikacją, to znajduje się on na końcu osi silnika. Podczas montażu zwracajmy uwagę, żeby wszystko było złożone identycznie jak było.
Jak widać czyszczenie i regulacja silniczka krokowego nie jest trudna. Taki zabieg powinien nam wystarczyć na dłuższy czas.
REKLAMA
REKLAMA