Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?
REKLAMA
REKLAMA
Zużycie paska klinowego objawia się na kilka sposobów. Najczęściej można ocenić jego stan wizualnie, jeśli jest mocno wytarty, czas go wymienić. O zużyciu informują również efekty akustyczne. Zużyty pasek wydaje charakterystyczne piski np. podczas dodawania gazu na biegu jałowym. Wymiany można dokonać na dwa sposoby. Pierwszy z nich wydaje się najszybszy, jednak jest kłopotliwy. Do jego wykonania potrzebny nam będzie klucz oczkowy 15. Otwieramy maskę i sięgamy kluczem do napinacza i staramy się go odciągnąć, i zsunąć pasek. Sposób jest o tyle skomplikowany, że ciężko sięgnąć do napinacza z górnego położenia.
REKLAMA
Zobacz również: Jak naprawić podświetlenie wskaźnika paliwa w Alfie Romeo 156?
Dlatego drugi sposób jest łatwiejszy. Unosimy samochód i odkręcamy osłonę silnika, o ile występuje. Przy tym sposobie najlepiej korzystać z kanału. Jednak poradzimy sobie także przy pomocy podnośnika. Po wykręceniu osłony silnika odciągamy napinacz w kierunku przodu auta. Zsuwamy pasek i zakładamy nowy.
Z tej pozycji możemy swobodnie sprawdzić stan pozostałych rolek.
Zobacz również: Jak serwisować auto?
Przed odpaleniem auta, sprawdzamy czy wszystko jest na swoim miejscu. Jeżeli nadal występują piski, możemy wykorzystać środki redukujące taki hałas. Jednak najprawdopodobniej przyczyną dalszych pisków jest zużyty napinacz paska wielorowkowego.
REKLAMA
REKLAMA