Modernizacja dworca Kraków Płaszów
REKLAMA
REKLAMA
Dworzec tymczasowy Kraków Płaszów
W związku z modernizacją budynku dworca Kraków Płaszów od poniedziałku podróżni będą korzystać z kontenerowego dworca tymczasowego. Będzie on zlokalizowany w pobliżu przejścia podziemnego na perony.
REKLAMA
"Do dyspozycji pasażerów będą kasy, toalety i czynna całą dobę poczekalnia" – poinformowała PAP rzeczniczka Prasowa PKP S.A. Katarzyna Mazurkiewicz. Dodała, że w pierwszych dniach nowej organizacji ruchu pasażerowie mogą liczyć na pomoc, a drogę do dworca tymczasowego będą wskazywać żółte tablice informacyjne.
Zobacz też: Zaostrzenie kar za prowadzenie bez prawa jazdy
Do tej pory na stacji w Krakowie-Płaszowie wyburzono parterową część budynku dworcowego. Trwają prace demontażowe na piętrze tego obiektu oraz na terenie obok dworca.
REKLAMA
Po zakończeniu modernizacji dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku wymienione zostaną okna, drzwi i instalacje wewnętrzne oraz odnowiona elewacja. Na dworcu będzie też część usługowo-handlowa, a na piętrze znajdą się pomieszczenia biurowe.
Powierzchnia użytkowa starego dworca wynosiła nieco ponad 862 m kw., zmodernizowany obiekt będzie miał 556 m kw. Decyzję o częściowej likwidacji obiektu podjęto po przeanalizowaniu układu funkcjonalnego budynku oraz jego komercyjnego potencjału. Po przebudowie dworzec będzie bardziej ekonomiczny w utrzymaniu.
Zobacz też: Kiedy skończy się modernizacja linii kolejowej na lotnisko w Krakowie?
Kiedy zakończy się modernizacja dworca kolejowego Kraków Płaszów
Roboty budowlane prowadzi Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL S.A. Ich zakończenie planowane jest na koniec 2015 r. Wartość inwestycji to 5,5 mln zł.
Jak podaje PKP S.A. każdego dnia na stacji Kraków Płaszów odnotowywanych jest 320 przyjazdów i odjazdów pociągów pasażerskich i towarowych.
Dworzec w Krakowie Płaszowie został uruchomiony w 1884 r. Budynek, w którym byli dotąd obsługiwani podróżni, wybudowano w latach 60. XX w.
Jesienią ma się zakończyć budowa przebiegającej nad torami kolejowymi estakady będącej częścią nowego odcinka szybkiego tramwaju Lipska–Wielicka. Na estakadzie usytuowany będzie przystanek, z którego będzie można przejść bezpośrednio na perony. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA