Asesor EFQM z DB Schenker Logistics
REKLAMA
REKLAMA
Europejska Fundacja Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management – EFQM) została założona w 1988 roku przez czternaście wiodących przedsiębiorstw europejskich (między innymi Bosch, Dessault, Electrolux, Fiat, Nestle, Volkswagen). Misją EFQM jest: stymulowanie i wspieranie działań służących osiągnięciu trwałej doskonałości. W celu realizacji tych założeń został opracowany Model Doskonałości, który dziś stosowany jest już przez ok. 30 000 europejskich przedsiębiorstw.
REKLAMA
Za pracę nad ciągłym doskonaleniem i stosowanie najlepszych sprawdzonych praktyk zarządzania, zgodnych z Modelem EFQM, Fundacja przyznaje nagrody i wyróżnienia, o które co roku aplikuje wiele firm z Europy i świata.
REKLAMA
We wszelkich ocenach poziomu doskonalenia firm oraz w procesie rozpatrywania aplikacji o nagrodę lub wyróżnienie EFQM, fundację reprezentują asesorzy EFQM. Na początku bieżącego roku do ich grona dołączył Arkadiusz Miłak z Schenker Sp. z o.o.
„Wybór na asesora EFQM to duże wyróżnienie. Zarówno udział w wizytach oceniających organizacje aplikujące o wyróżnienie EFQM, jak i sam kontakt z innymi asesorami, to unikalna okazja do poznania najlepszych praktyk stosowanych przez wiodące organizacje w Europie.” – mówi Arkadiusz Miłak. „Zdobyte kompetencje będą impulsem do rozwoju osobistego oraz dodatkowych działań doskonalących w DB Schenker. Chętnie też będę się dzielił tą wiedzą z innymi, zwłaszcza że wśród kilkuset asesorów EFQM jest tylko kilku z Polski.” – dodaje Arkadiusz Miłak.
Kim jest asesor EFQM?
REKLAMA
Czym wyróżnia się asesor EFQM? Ważne są zarówno kompetencje z obszarów biznesowych i analitycznych, jak i umiejętności komunikacyjno-interpersonalne. Każdy asesor powinien wykazywać się siedmioma kompetencjami, wśród których jest między innymi dobra znajomość struktury i założeń modelu EFQM, umiejętność przełożenia ich na sytuację konkretnej organizacji, zdolność do wnikliwej analizy informacji, a zarazem umiejętność syntezy i wyciągania trafnych wniosków.
Arkadiusz Miłak pracuje w DB Schenker Logistics od 1999 roku, w tym od siedmiu lat w zespole jakości. Jako Szef Jakości i Doskonalenia Procesów, przyczynia się do ciągłego doskonalenia organizacji, inicjuje i wdraża zmiany mające na celu poprawę jakości i efektywności procesów, pełni nadzór nad Zintegrowanym Systemem Zarządzania Jakością, Bezpieczeństwem i Środowiskiem, odpowiada za proces zarządzania innowacyjnością, a także koordynuje działania związane z realizacją Modelu EFQM.
Model jest wdrażany w DB Schenker Logistics od czterech lat, a w 2011 roku firma otrzymała wyróżnienie EFQM „Uznanie za Doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.