REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oto nowa Honda Forza 300

Łukasz Kuźmiuk
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda zaprezentowała nową generację modelu Forza 300, która już niebawem trafi do salonów. Najnowsze dziecko Japończyków to propozycja dla tych, którzy szukają miejskiego jednośladu z większym silnikiem.
Honda Forza 300

Honda

Honda

REKLAMA

Forza model 2018 ma agresywny, sportowy wygląd i jest smuklejsza niż poprzedni model. Zmniejszono rozstaw osi i długość pojazdu. Tylne koło jest większe niż w poprzednim modelu, ale mimo to udało się zmniejszyć wagę o 12kg (do 182 kg) dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu i nowej ramie, co zaowocowało zwiększeniem prędkości maksymalnej i zmniejszeniem zużycia paliwa. W porównaniu do poprzedniczki, nowa Forza 300 jest krótsza o 25 mm (2140 mm długości). Siedzisko podniesiono o 62 mm do 780 mm, co w sposób naturalny spowodowało wyprostowanie pozycji kierowcy, a co za tym idzie, ułatwiło obserwację drogi. Aluminiowe przednie koło ma 15 cali średnicy a tylne 14 cali.

REKLAMA

Nowa Forza 300 posiada płynną elektryczną regulację szyby w zakresie 140 mm sterowaną przełącznikiem na lewej kierownicy. Została ona zaprojektowana tak, aby uzyskać jak najlepszą ochronę przed wiatrem (przepływ powietrza kierowany jest na boki i nad głową kierowcy) i zminimalizować powstający podczas jazdy hałas. Stabilność i komfort przy większych prędkościach oraz przy dłuższych podróżach łatwo można zamienić na mocniejszy powiew wiatru, gdy szyba jest w najniższym położeniu, dzięki przełącznikowi na kierownicy i płynnej regulacji w zakresie 140 mm.

Dwa pełnowymiarowe kaski integralne mogą być schowane w przestrzeni bagażowej pod siedzeniem. Istnieje też możliwość podzielenia schowka, gdy chcemy włożyć tam jeden kask i odzież motocyklowa lub torbę. Dodatkowa skrytka po lewej stronie w przednim panelu owiewek jest wyposażona w zamek – wyposażono ją również w gniazdo zapalniczki 12V. W schowku zmieści się telefon lub butelka na wodę. Na panelu sterowania znajduje się analogowy prędkościomierz, a umieszczony w bocznej części obrotomierz sąsiaduje z wyświetlaczem trybów jazdy, licznikiem przebiegu, zasięgu i innymi wskazaniami komputera, jak średnie zużycie paliwa, czas podróży, temperatura otoczenia, ładowanie akumulatora itp. Całe oświetlenie w skuterze jest wykonane w technologii LED.

REKLAMA

System Smart Key  w nowej Forzie 300 nie tylko steruje zapłonem i zamkami schowków, ale również umożliwia obsługę opcjonalnego górnego kufra o poj. 45 litrów, po raz pierwszy w historii skuterów Honda. Kluczyk można trzymać w kieszeni - zamek kufra automatycznie się zablokuje, gdy kierowca odejdzie od pojazdu. Oczywiście kufer można zamknąć kluczykiem w tradycyjny sposób. Cały zamek umieszczony jest w dolnej części kufra i łączy się z odpowiednim mechanizmem w tylnej części obudowy skutera.

W nowej Hondzie Forzie 300 zastosowano silnik o pojemności 279 cm³, chłodzony cieczą. Motor rozwija 25 KM przy 7000 obr./min i 27,2 Nm przy 5750 obr./min. Prędkość maksymalna motocykla to 129 km/h, a dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 11,5 litra zasięg według danych producenta wynosi ponad 350 km. Całkowitą nowością jest zastosowanie systemu HSTC (kontrola momentu obrotowego) – po raz pierwszy w historii skuterów Hondy. HSTC wykrywa różnice w prędkości przedniego i tylnego koła, wylicza na podstawie specjalnych algorytmów potencjalne ryzyko uślizgów i odpowiednio ingeruje w moment obrotowy dostarczany przez silnik poprzez zmianę ilości dostarczanego paliwa do cylindra, a przez to zwiększenie przyczepności tylnego koła. HSCT można włączyć/wyłączyć poprzez przełącznik po lewej stronie kierownicy. Kontrolka „T” na panelu sterującym zapala się za każdym razem, gdy system zadziałał ingerując w pracę silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Honda Forza 300

Honda

Honda

Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Honda Forza 300 / fot. Honda
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA