REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?
VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

VW Digital Cockpit vs Pro. Czyli dziś nieco praktycznej wiedzy na temat współczesnych Volkswagenów. Które zegary elektroniczne wybrać?

VW Digital Cockpit vs Pro, czyli słowo o cyfrowym zestawie wskaźników

Elektronika w samochodach staje się wszechobecna. I nie mówimy w tym przypadku wyłącznie o systemach bezpieczeństwa, będących obecnie standardem w każdym segmencie rynku. Elektronika to bowiem też stopniowe odchodzenie od analogowych zegarów. Dziś w miejscu tarcz ze wskaźnikami pojawiają się ekrany. A jednym z lepszych przykładów tego procesu dotyczy Volkswagena.

REKLAMA

REKLAMA

VW Digital Cockpit vs Pro. Różnice to kwestia funkcjonalności

Prezentacja poliftingowej wersji Volkswagena Polo wprowadziła nową jakość na rynku. Choć model pochodzi z segmentu B (czyli jest małym autem miejskim), już w standardzie jest wyposażony w elektroniczne zegary. Dokładnie takim samym tropem poszedł m.in. nowy Taigo. W ich przypadku standardem jest rozwiązanie VW Digital Cockpit. To jednak niejako półśrodek. Bo elektroniczne zegary w tym przypadku mają mocno ograniczoną funkcjonalność.

Klasyczne zegary są dostępne jeszcze w takich modelach Volkswagena jak Up!, T-Roc czy T-Cross. Reszta aut stawia na ekrany.

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

Zobacz również: Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!

REKLAMA

VW Digital Cockpit. Wariant bazowy

Czym jest VW Digital Cockpit? Jest dostępny w nowym Polo i Taigo. I choć rzeczywiście oznacza ekran w miejscu klasycznych zegarów, kierowca nie ma jeszcze większych powodów do zadowolenia. To proste graficznie rozwiązanie, które pokazuje wielki prędkościomierz, aktualną prędkość, przebieg, zasięg oraz wybrane przez kierowcę wskazanie komputera pokładowego. Rozwiązanie przypomina m.in. proste ekrany stosowane m.in. w Toyotach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VW Digital Cockpit vs Pro

VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?

Materiały prasowe Volkswagen

VW Digital Cockpit Pro. Baza, ale w większym rozmiarze

VW Digital Cockpit Pro jest standardem mniej więcej od modelu Golf. Jest spotykany m.in. w Passacie czy Tiguanie. W tym przypadku spotykane są wersje o przekątnej 8 i 10,25-cala. Bazowe warianty w zasadniczy sposób nie różnią się od VW Digital Cockpit. Są po prostu większe.

Test Polo po liftingu

Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!

Infor

VW Digital Cockpit Pro personalizowany. Wybierasz co chcesz...

VW Digital Cockpit Pro w wersji 10,25 cala i przy opcji z personalizacją, pozwalają na niemalże dowolną zmianę wyglądu zegarów. Te mogą być mniejsze lub większe, pokazywać informacje o przełożeniu, spalaniu, zasięgu czy napotkanych znakach drogowych, a poza tym np. wskazówki nawigacyjne czy mapę z nawigacji satelitarnej. Kierowca dobiera opcję zgodną ze swoimi potrzebami. VW Digital Cockpit Pro personalizowany działa trochę jak Virtual Cockpit w Audi.

VW Digital Cockpit vs Pro

VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA