REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?
VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

VW Digital Cockpit vs Pro. Czyli dziś nieco praktycznej wiedzy na temat współczesnych Volkswagenów. Które zegary elektroniczne wybrać?

VW Digital Cockpit vs Pro, czyli słowo o cyfrowym zestawie wskaźników

Elektronika w samochodach staje się wszechobecna. I nie mówimy w tym przypadku wyłącznie o systemach bezpieczeństwa, będących obecnie standardem w każdym segmencie rynku. Elektronika to bowiem też stopniowe odchodzenie od analogowych zegarów. Dziś w miejscu tarcz ze wskaźnikami pojawiają się ekrany. A jednym z lepszych przykładów tego procesu dotyczy Volkswagena.

REKLAMA

VW Digital Cockpit vs Pro. Różnice to kwestia funkcjonalności

Prezentacja poliftingowej wersji Volkswagena Polo wprowadziła nową jakość na rynku. Choć model pochodzi z segmentu B (czyli jest małym autem miejskim), już w standardzie jest wyposażony w elektroniczne zegary. Dokładnie takim samym tropem poszedł m.in. nowy Taigo. W ich przypadku standardem jest rozwiązanie VW Digital Cockpit. To jednak niejako półśrodek. Bo elektroniczne zegary w tym przypadku mają mocno ograniczoną funkcjonalność.

Klasyczne zegary są dostępne jeszcze w takich modelach Volkswagena jak Up!, T-Roc czy T-Cross. Reszta aut stawia na ekrany.

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

Zobacz również: Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!

VW Digital Cockpit. Wariant bazowy

Czym jest VW Digital Cockpit? Jest dostępny w nowym Polo i Taigo. I choć rzeczywiście oznacza ekran w miejscu klasycznych zegarów, kierowca nie ma jeszcze większych powodów do zadowolenia. To proste graficznie rozwiązanie, które pokazuje wielki prędkościomierz, aktualną prędkość, przebieg, zasięg oraz wybrane przez kierowcę wskazanie komputera pokładowego. Rozwiązanie przypomina m.in. proste ekrany stosowane m.in. w Toyotach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VW Digital Cockpit vs Pro

VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?

Materiały prasowe Volkswagen

VW Digital Cockpit Pro. Baza, ale w większym rozmiarze

VW Digital Cockpit Pro jest standardem mniej więcej od modelu Golf. Jest spotykany m.in. w Passacie czy Tiguanie. W tym przypadku spotykane są wersje o przekątnej 8 i 10,25-cala. Bazowe warianty w zasadniczy sposób nie różnią się od VW Digital Cockpit. Są po prostu większe.

Test Polo po liftingu

Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!

Infor

VW Digital Cockpit Pro personalizowany. Wybierasz co chcesz...

VW Digital Cockpit Pro w wersji 10,25 cala i przy opcji z personalizacją, pozwalają na niemalże dowolną zmianę wyglądu zegarów. Te mogą być mniejsze lub większe, pokazywać informacje o przełożeniu, spalaniu, zasięgu czy napotkanych znakach drogowych, a poza tym np. wskazówki nawigacyjne czy mapę z nawigacji satelitarnej. Kierowca dobiera opcję zgodną ze swoimi potrzebami. VW Digital Cockpit Pro personalizowany działa trochę jak Virtual Cockpit w Audi.

VW Digital Cockpit vs Pro

VW Digital Cockpit vs Pro. Czym się różnią?

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA