Diesel 3.0 HDI: awarie i opinie o francuskim silniku

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Diesel 3.0 HDI: awarie i opinie o francuskim silniku / Materiały prasowe Peugeot
3.0 HDI to nazwa, która jest znana nie tylko z Citroenów i Peugeotów, ale również Jaguarów czy Land Roverów. Jak wypada awaryjność diesla 3.0 HDI?

3.0 HDi - opis technologiczny:

Diesel z serii DT20 to prawdziwy majstersztyk. Ma 3 litry pojemności, konstrukcję typu V6, zestaw dwóch turbin oraz wtrysk typu common rail. Rozrząd w 3.0 HDI? Ten jest realizowany za pomocą paska. Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych, stosowany jest osadnik FAP typu mokrego. Interwał jego wymiany to 260 tys. km. Francuski diesel ma rozsądne wyniki spalania i wysoką moc. Oferuje od 204 do nawet 250 koni mechanicznych. W przypadku Jaguarów i Land Roverów ma oznaczenia TDV6 lub SDV6.

3.0 HDI: opinie i awaryjność

Diesel 3.0 HDI cieszy się dość dobrą opinią kierowców. Pod jednym jednak warunkiem. Jakim? Że prowadzący nabył zadbany i regularnie serwisowany model. Naprawa zaniedbanego diesla będzie kosztować krocie. A w dużej mierze decyduje o tym stopień skomplikowana konstrukcji. Sama wymiana sześciu wtryskiwaczy piezoelektrycznym Siemensa to wydatek na poziomie co najmniej 10 tysięcy złotych! A ze skomplikowanego osprzętu, który może wymagać uwagi warto wskazać filtr cząstek stałych, elektronicznie sterowany zawór EGR, podwójną turbosprężarkę czy pompę wysokiego ciśnienia.

Moto
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?
17 maja 2024

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?
16 maja 2024

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?
16 maja 2024

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać
15 maja 2024

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych
15 maja 2024

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne
14 maja 2024

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?
14 maja 2024

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

pokaż więcej
Proszę czekać...